Viral Friday Week 17/2015: Footlocker, Google & Philips

24 april 2015, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Footlocker, Google & Philips. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Air France – The unique connection

Sentimentele video’s over moeder en kind gaan er veelal in als zoete koek bij de vrouwelijke doelgroep. Hier maakt het sieradenmerk Pandora handig gebruik van. De video waarin de kinderen geblinddoekt hun moeder moeten herkennen, scoort binnen een week tijd meer dan 10 miljoen YouTube-views. Natuurlijk passeren de sieraden aan de halzen, oren en armen van de moeders duidelijk de revue en blijken deze niet geheel verrassend een belangrijke element voor de kinderen te zijn in het herkennen van hun moeder.

2. Duracell – Powering Kevin Jorgeson, world-class climber

Er zijn situaties waarin je blind moet vertrouwen op je zaklamp. Voor de meeste mensen is dat wanneer zij ’s nachts hun tent op de camping of festival proberen terug te vinden. Voor ‘free climber’ Kevin Jorgenson is het vertrouwen op zijn lampje nog belangrijker, want hij beklimt ’s nachts een Yosemite’s Dawn Wall, door velen de moeilijkste route ooit beklommen genoemd. En wat is een goede zaklamp nou waard zonder betrouwbare batterijen? Dat is waar Duracell om de hoek komt kijken. De prestaties van Kevin maken deze video relevant, de verder niet heel spectaculaire content is al bijna 2 miljoen keer bekeken.

3. Footlocker – It’s Really Happening

Dit is een video die je twee keer moet zien voordat je ‘m snapt. Want wat is nou werkelijk, en wat niet? Zelfs de man waarom het draait, Manny Pacquio, weet het niet meer. Het is een grappige, maar korte video die je aan het denken zet. Want gaat het nou gebeuren of niet? Eén ding is zeker, de video is een groot succes en al maar dan 1 miljoen keer bekeken binnen 2 dagen!

4. Google – Explore Loch Ness in Google Maps

Het is misschien wel het grootste mysterie ter wereld, het monster van Loch Ness. Mensen zijn al jarenlang op zoek naar het wezen, maar geloofwaardige bewijzen zijn er eigenlijk niet. Google geeft nu aan iedereen de mogelijkheid om via Google Maps Loch Ness te ontdekken. Het is echt weer iets waar Google goed op in kan spelen met hun scala aan producten, de video is daarom ook goed ontvangen. De video is goed voor meer dan 600.000 views binnen 4 dagen.

5. Philips – Drie trotse moeders op de tribune #proudofyou

Wat is er nou mooier dan een moeder die trots op je is? Dit moet vast de gedachte van Philips geweest zijn bij het verzinnen van deze video. Er wordt aandacht geschonken aan drie trotse moeders waarvan hun zoons bij de nieuwe landskampioen PSV spelen. Het is een sentimentele video met mooie beelden en natuurlijk, vanwege het succes van PSV, perfect getimed. De video is goed voor meer dan 55.000 views.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!