Viral Friday week 18/2018: Hollywood-successen, topvoetballers en Amstel Bier

4 mei 2018, 12:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Geico, Gatorade, Volkswagen, Maltesers en Amstel.

Geico: Infinity War

8.215.349 views

We trappen deze week af met een commercial die linkt naar het grote Hollywood-succes van dit moment. De kleine gekko, het icoon van verzekeringsmaatschappij Geico, heeft een nieuwe manier gevonden om mensen te beschermen tegen te hoge verzekeringskosten. Hiervoor heeft hij wel heel bijzondere hulptroepen ingeschakeld, namelijk de Avengers! Een komisch filmpje, goed voor ruim 8 miljoen views.

Gatorade: Everything Changes

322.352 views

Het voetbalseizoen is bijna ten einde, maar het WK 2018 in Rusland komt snel dichterbij. In de nieuwe commercial van Gatorade zie je dat clubgenoten ineens tegenover elkaar komen te staan op het WK. Op ludieke wijze zie je de spanningen tussen Luis Suarez en Lionel Messi, die in clubverband samen spelen bij FC Barcalona, toenemen naarmate het einde van het seizoen nadert: ‘Everything Changes’. Suarez speelt voor Uruguay en Messi voor Argentinië. Ze ontvolgen elkaar op social media, laten honden plassen in elkaars tuin. Alles verandert, behalve wat in hen zit: Gatorade. Goed voor 300.000 views in één dag (!).

Volkswagen: Crashed Cases

47.723 views

Helaas gebeuren er nog teveel ongelukken in het verkeer, veroorzaakt door het gebruik van een mobiele telefoon tijdens het rijden. Om mensen wakker te schudden en ervoor te zorgen dat zij geen mobiel meer gebruiken tijdens het rijden, heeft Volkswagen Zweden 153 telefoonhoesjes gemaakt van oude ‘gecrashte’ auto’s. Eén voor ieder ongeluk dat heeft plaats gevonden sinds het in Zweden verboden is om de mobiele telefoon te gebruiken tijdens het besturen van een auto. Een belangrijke boodschap, nu al goed voor bijna 50.000 views.

Maltesers: Accountant

9.137 views

Daten is ingewikkeld, maar Sarah, de hoofdrolspeelster in de nieuwe commercial van Maltesers, denkt te weten hoe dit komt. Het snoepgoed-merk (onderdeel van Mars) gelooft dat het leven beter is als we dingen niet al te serieus nemen. Met een Malteser in haar hand vertelt Sarah gekscherend tegen haar vriendinnen dat ze gediscrimineerd wordt op een datingapp om het feit dat ze een accountant is. Vol medelijden kijken ze haar aan. De commercial eindigt met de slogan ‘Maltesers. Look on the Light Side’. En zo is het maar net! Goed voor 9.137 views.

Amstel Bier: Mijn bier

3.303 views

Niet hip, niet stoer, niet cool en al helemaal niet episch, is het biertje van Amstel. In de allernieuwste Amstel-campagne draait het maar om één ding: de smaak van Amstel Bier. Het merk dat gaat over jou en mij en over de gewone mens, en de boodschap dat iedereen kan zijn wie hij of zij is. Het gaat bij Amstel niet om de buitenkant, maar gaat om de binnenkant. Dit wordt in de commercial uitgedragen door verschillende Amstel-drinkers: geen ingehuurde modellen, maar de échte Amstel-drinker. Goed voor ruim 3.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!