Viral Friday Week 19/2016: schilderen in VR, een connected surfplank en SaveTheChildren

13 mei 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week schilderen in VR, een connected surfplank en SaveTheChildren. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Commercial Rapper (2016) – Centraal Beheer

De nieuwe commercial van Centraal Beheer Achmea heeft iedereen waarschijnlijk al voorbij zien komen. Hoe geweldig is het als adverteerder zijnde wanneer iedereen met smart op jouw nieuwe commercial zit te wachten?! Niet iedereen zit op de boodschap van een verzekeraar te wachten, maar in het geval van Centraal Beheer is dat anders. Geen andere adverteerder in Nederland heeft een commercial die zulke bekendheid geniet. De nieuwe commercial scoorde al meer dan 640.000 views op YouTube.

2. Hearts Aligned – Pedigree

Hondeneigenaren kopen hondenvoer, aan Pedigree de taak om de baasjes te overtuigen voor hun merk te kiezen. Elke hondeneigenaar is idolaat van zijn hond (ik ook), sterker nog: baasje en hond gaan vaak op elkaar lijken, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gedrag. Pedigree probeert met deze video het merk van voorkeur te worden door op de emotie van de baasjes in te spelen. Een mooi gekozen onderwerp dat elke dierenliefhebber wil zien. De video werd al meer de 630.00 keer bekeken op YouTube.

3. Tilt Brush: Painting from a new perspective

Innovatie is een sterke factor die meespeelt in het succes van een viralhit. Google is een van de merken die er meestal in slaagt om te verbluffen met een nieuwe technologie. In deze video steelt de Google Tilt Brush de show. Met deze innovatie kun je namelijk “3D schilderen” met behulp van een VR-bril. De mogelijkheden van deze technologie zijn zo inspirerend dat de video is nu bijna een half miljoen keer is bekeken.

4. Still The Most Shocking Second A Day – SaveTheChildren

Dit is mijn favoriete video van 2016 tot nu toe. Het goede doel Save the Childeren weet te shockeren en mensen hun ogen te openen. Een video die erg ‘talkable’ is daarom gemakkelijk zijn weg over het web vindt. De video is in enkele dagen meer dan 300.000 keer bekeken, maar zal ongetwijfeld miljoenen mensen gaan bereiken. Het idee van video is niet nieuw, want het goede doel had al eerder succes (53 miljoen views) met een video met dezelfde hoofdrolspeelster.

5. SAMSUNG GALAXY SURFBOARD – Samsung

Wederom is het een technologische innovatie die meespeelt in het succes van deze viralhit. Dat Samsung veel meer maakt dan alleen mobiele telefoons wisten we natuurlijk al. Maar deze technologiegigant ontwikkelt ook alledaagse dingen die connected zijn. In dit geval een futuristisch surfboard dat draait op de software van een Samsung Galaxy. Het idee is dat de wereldberoemde surfer Gabriel Medina met dit board in contact kan zijn met zijn coach aan wal. De prachtige beelden inspireren en resulteren samen mede dankzij de gastrol van Medina in meer dan 270 duizend views in een week tijd.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!