Viral Friday Week 22/2015: Delta Air Lines, YouTube & Mastercard

29 mei 2015, 12:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Delta Air Lines, YouTube & Mastercard. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Delta Air Lines – The internetest safesty video on the internet

Iedereen die wel eens gevlogen heeft, kan zich wel herinneren dat de veiligheidsinstructies een beetje knullig zijn. Daar dacht Delta Air Lines hetzelfde over. Deze week plaatste de Amerikaanse luchtvaarmaatschappij daarom de ultieme video voor veiligheidsinstructies op YouTube.

In deze viralhit, die in één week tijd meer dan 6 miljoen views scoorde, zien we een compilatie met viralvideo-helden van weleer die een handje helpen met het verduidelijken van de veiligheidsinstructies. Van Double Rainbow Guy tot Nyan Cat (ja, natuurlijk linken we naar de versie van 10 uur). De echte viralvideoliefhebber zal ze vast allemaal herkennen. Enjoy!

2. The A-Z of YouTube: Celebrating 10 Years | #HappyBirthdayYouTube

YouTube viert zijn 10de verjaardag. Het videoplatform heeft de mediaconsumptie van behoorlijk wat mensen veranderd en we hebben met z’n allen heel wat bizarre video’s gekeken waarvan we op voorhand nooit gedacht hadden dat deze onze interesse had.

YouTube viert hun jubileum met deze mooie compilatie video waarin al het goede van het Google’s videoplatform de revue passeert. Binnen 1 dag is de video al meer dan 2,5 miljoen keer bekeken. Happy birthday!

3. Mastercard – Priceless Surprise con Collina

Ben je rustig een potje aan het voetballen op een veldje in een buitenwijk en dan ineens veranderd alles en lijkt het alsof je in de finale van de Champions League staat. Het klinkt ongelofelijk, maar Mastercard maakt het in deze video waar. En alles is aanwezig, van de ballenjongens tot misschien wel de beste en meest gevreesde scheidsrechter in het voetbal. De video zal waarschijnlijk niet veel opleveren voor het merk, maar de video is tof en dat is ook wel iets waard.

4. Genius Gluten Free | Duck

Genius Gluten Free is een Engels glutenvrij broodproduct dat middels een grappige en vooral spot on video laat zien dat producten met gluten best vervelend kunnen zijn als je er allergisch voor bent. De droge humor en het gebruik van grappige beestjes in de verschillende video’s zorgen ervoor dat de verschillende video’s goed bekeken worden.

Deze video werd al bijna 200.000 keer bekeken, maar de video’s met de vogeltjes en de egel zijn op z’n minst net zo goed. Dit concept is bedacht en geproduceerd door de makers van de hilarische hit video Rollin’ Safari.

5. Café Pelé – The Contagious Billboard

Als je door deze video niet gaat gapen, dan ben je moeilijk van je stuk te brengen. De video is een perfect voorbeeld van een creatieve digitale out-of-home uiting. Door de sensoren gaat de man op het billboard pas gapen als de mensen bewegen en kijken naar het billboard.

En het mes snijdt aan twee kanten, want door het online zetten van de uiting is er extra buzz gecreëerd. En niet geheel onbelangrijk, het gaat om het Braziliaanse koffiemerk Café Pelé. Want ja, als je vermoeid bent, wat heb je dan nodig?

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

1 Reactie

    Companyfilms Bedrijfsfilm

    Wellicht wat vooringenomen, maar die commercial met Collina is geniaal! Ik had hem wel iets korter gemaakt denk ik, waardoor de impact van de verassing wat heftiger is.


    18 juni 2015 om 08:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!