Viral Friday Week 25/2014: HelloFlo, EA Sports & Durex

20 juni 2014, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van HelloFlo, EA Sports & Durex. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. First Moon Party

Maandverbandproducent HelloFlo maakt in een hilarische video maar al te duidelijk dat de maandelijkse periode bij vrouwen geen pretje is. Het merk benadrukt dat het wijs is om je dochter hier goed op voor te bereiden met de HelloFlo Period Starter Kid. De video is humoristisch, voor velen vrouwen herkenbaar en heeft wat weg van de hit serie Modern Family. Binnen 2 dagen tijd scoorde deze video al meer dan 5 miljoen views en wij verwachten dat deze viral komende week de wereld verovert.

2. Banned Grey Poupon Ad

Van deze viral van de Amerikaanse sausfabrikant Grey Poupon kan je zeggen wat je wil, maar de brandmanager heeft wel ballen om het merk zo 'te kakken' te zetten! Poupon deelde deze week een 'zogenaamd verboden commercial' waarin acteurs nogal schuine woordspelingen maken met de merknaam Poupon. Plaatsvervangende schaamte is de troef die ervoor zorgt dat deze video in een week tijd meer dan 2 miljoen views heeft gescoord!

3. The Unbelievable Game – Pepsi Max. Unbelievable #LiveForNow

Deze week heeft Pepsi een nieuwe video toegevoegd aan hun 'unbelievable'-kanaal en niet geheel verrassend heeft het filmpje het thema voetbal. Het frisdrankmerk heeft 's werelds eerste voetbalveld gecreëerd dat volledig uit opblaasbare matten is vervaardigd. Pepsi nodigde zes van de beste freerunners en zes zeer getalenteerde voetballende freestylers uit voor een spectaculair potje voetbal. Het resultaat is een allesbehalve traditioneel potje straatvoetbal met backflip-volleys, radslagen en ga zo maar door. De viral van Pepsi scoort goed vanwege de bijzonder unieke content die de kunst van het voetbal en de creativiteit van freestyle-rennen samenbrengt op een uniek veld. Inmiddels is deze viral al bijna één miljoen keer bekeken.

4. Always In The Game

Amerikaans recordinternational Landon Donovan is niet opgenomen in de Amerikaanse selectie voor het WK en daar is de voetballer allesbehalve blij mee. Gamefabrikant EA Sports speelt hier uitermate handig op in door de voetballer een rol te geven in hun commercial voor de WK-editie van de populaire voetbalgame FIFA. Donovan speelt in de video op sarcastische wijze een potje FIFA. Want door het spel te spelen, ben je volgens EA Sports als gamer ook onderdeel van het toernooi ('All in the game'). Bekende koppen scoren goed in video's, vooral als zij zichzelf op de hak nemen en dat bewijst deze video, die binnen drie dagen al meer dan 650.000 views scoorde.

5. Durex #DontFakeit

Durex pakt voor dit WK uit met de eeuwenoude strijd tussen mannen en vrouwen. Waar vrouwen erom bekend staan dat ze meesterlijke schwalbes kunnen maken in de slaapkamer, zijn mannen daar koning in op het voetbalveld. Volgens Durex is het leuker in zowel de slaapkamer als het voetbalveld om het 'faken' achterwegen te laten. Het resultaat is de geweldige viral #DontFakeit die inmiddels de 200.000 views heeft bereikt en onze Viral Friday van deze week afsluit.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!