Viral Friday Week 26/2016: #LikeAGirl, Zlatan zegt dag en #MyBeautyMySay

1 juli 2016, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week #LikeAGirl, Zlatan zegt dag en #MyBeautyMySay. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Always #LikeAGirl – Keep Playing

Wanneer je maandverband verkoopt, wil je vrouwen empoweren en dat doen in video’s werkt altijd goed, vooral wanneer er maatschappelijke barrières worden doorbroken. Always doet dat heel goed in deze video waarmee ze enerzijds hun toekomstige doelgroep aanspreken en anderzijds een herkenbaar sentiment voor de bestaande doelgroep neerzetten. Job well done. De video werd inmiddels als 4.3 miljoen keer bekeken op YouTube.

2. Volvo V90 – Made by Sweden – ”Epilogue” feat. Zlatan IbrahimovićVolvo Cars

De Zweedse autobouwer Volvo pakt door met hun ode aan de Zweedse voetbalheld Zlatan Ibrahimovic. Dit EK luidt het afscheid in van Zlatan en in het vervolg op de “Prologue” video zien we in “Epilogue”: hoe Zlatan zijn gele shirt aan de wilgen hangt. In de video wordt hij vergezeld door de nieuwe Volvo V90. Net zoals het einde van het EK een nieuw tijdperk betekent voor Zlatan, vertegenwoordigt de nieuwe V90 stationwagon ook een nieuw begin voor Volvo. Met bijna twee miljoen views op de teller en alleen maar lovende woorden voor de subtiele branded video van vier minuten, is de tweede plaats in dit Viral Friday overzicht meer dan terecht.

3. Dove | Beauty on your own terms #MyBeautyMySay

Exact hetzelfde laken en pak als bij de voorgaande video van Always, vrouwen empoweren en maatschappelijke barrières doorbereken werkt als content voor de vrouwelijke doelgroep. Dove deed het met bekende (Amerikaanse) vrouwen als ambassadeur in plaats van de pubers van Always. De video is inmiddels meer dan 1.6 miljoen keer bekeken op YouTube.

4. JC Penney | Here I AmJC Penney

De aangrijpende viralhit van modemerk JCPenny scoort deze week de vierde plaats in het Viral Friday-overzicht. In deze video zien we vrouwen die ondanks de vooroordelen over hun gewicht zeer succesvol zijn geworden. Met meer dan 1.6 miljoen views in één week tijd mogen we erop gerust zijn dat die boodschap impact heeft gemaakt. Enjoy! 5.

5. Would you stop if you saw this little girl on the street? | UNICEF

Hulporganisatie zoals Unicef creëren vaak sterke video’s, vooral wanneer ze ons stil laten staan bij het hufterig gedrag dat wij als mensen met regelmaat vertonen. Dit soort emotionele video’s raakt mensen en zet aan tot denken, maar ook tot praten en delen. De video werd al bijna 600.000 keer bekeken.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mattingly

    Jennifer, I think the problem world wide is spiralling out of control, but do18n7;t know what the answer is. We all seem to be importing our problems from countries where maybe there isn’t a problem. I can’t see any politicion announcing that all imports must stop and no-one can have foreign holidays any more!! Like you, I feel very angry, frustrated and absolutely powerless. Your Japanese beetle sounds horrendous, is it possible to get rid of it, I have always been organic, but I think that might make me reach for a spray!


    29 juli 2016 om 22:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!