Viral Friday week 33/2017: het verhaal van Lucy, het theater van dromen en een meer van bloed

18 augustus 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: het verhaal van Lucy, het theater van dromen en een meer van bloed

1. Nike| Mo Farah – Smile

1.653.394 views

We trappen de nieuwste editie van de Viral Friday af met een video van Nike waarin het merk een ode brengt aan de Britse atleet Mo Farah. Met de video wil Nike laten zien welke offers atleten moeten brengen voor de onvergetelijke momenten die we zien als ze prijzen winnen. De video werd donderdag gepubliceerd, twee dagen voordat Farah voor het laatst een poging zou doen dubbel goud te halen op het WK atletiek. Inmiddels is de video meer dan 1,6 miljoen keer bekeken. Wij blijven ons verbazen over hoe Nike in een minuut tijd een sterk verhaal vertelt waar weinig mensen van weg klikken.

2. Windex | The Story of Lucy

617.919 views

Met deze opvallend mooie video scoort Windex, de Amerikaanse fabrikant van schoonmaakmiddelen voor ruiten, de tweede plaats in het Viral Friday overzicht. In de video brengt het merk op een sprekende manier in beeld dat ramen een belangrijkere plek innemen in onze levens dan je in eerste instantie denkt. Met de pay-off “It’s what between us, that connects us” maakt Windex deze briljant geproduceerde video helemaal af. Ondanks dat hij wat aan de lange kant is, wist Windex met deze video al meer dan 617.000 views te genereren.

3. OnePlus 5: Lake Blood

405.126 views

De Chinese smartphone fabrikant OnePlus brengt ter promotie van hun nieuwste telefoon een schokkende video uit die voor veel ophef zorgde op het internet. In de video, die toepasselijk ‘Lake Blood’ is genoemd, zien we een man die door een kettingzaagmoordenaar achterna gezeten wordt. Een meisje ziet het gebeuren en vindt het wel “cool”, dus besluit zij haar Samsung-smartphone erbij te pakken. Dat vindt het slachtoffer niet leuk. En nee, hij wil niet dat ze gaat helpen. Hij ergert zich namelijk verschrikkelijk aan het Samsung-logo op haar telefoon. Volgens de bebloede jongen is de camera van de OnePlus 5 namelijk veel beter en is deze smartphone duidelijk “de slimste keuze.” Waarschuwing: de beelden (die meer dan 405.000 views in één week tijd genereerden) kunnen als schokkend worden ervaren!

4. Adidas Football| Manchester United: Here To Create

93.301 views

In deze chaotische commercial betoogt Adidas dat alleen de creatieveling kan schitteren. Met deze video – die meer dan 93.000 views scoorde in een week tijd – wordt die boodschap doeltreffend overgebracht. “In the Theatre of Dreams, only the creative shine” is een boodschap dat elke voetballiefhebber raakt.

5. Secret Escapes | I shouldn’t even be here. Incarcerated

10.877 views

De online accommodatie-discounter Secret Escapes komt met een video die geïnspireerd is op TV-formats zoals ‘Locked up abroad’. Zo creëerde Secret Escapes een serie video’s waarin ze de verhalen van ‘criminelen’ die ontsnapt zijn aan hun straf in het buitenland vergelijken met hun crimineel voordelige hoteldeals. Het wat flauwe concept is echter wel goed geweest voor 10.000 views in één week tijd. En dankzij de seriematige aanpak kun je daar nog heel wat views bij optellen.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!