Viral Friday week 37/2016: Ken Block, de nieuwe najaarsmode en nieuw biertalent gezocht

16 september 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Ken Block die geen green screen nodig blijkt te hebben, Ice T die limonade verkoopt en Volvo dat dwars door het land rijdt. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. HOONIGAN | Ken Block’s GYMKHANA NINE: Raw Industrial Playground

5.171.015 views

He’s back. Ken Block de Hoonigan-stuntcoureur (in dienst van Ford) pakt deze week uit met alweer de negende versie van zijn serie spectaculaire Gymkhana-videoreeks. Dit keer zien we hem racen met de Ford Focus RS RX, waarmee hij voor Ford deelneemt aan het FIA WRC-wereldkampioenschap rally rijden. In GYMKHANA NINE bedwingt hij met zijn 600 pk sterke rallywagen een indrukwekkend industrieel parcours vol obstakels en uitdagingen.

De video – waarmee Ken Block bewijst dat hij zonder green screen-trucage Hollywoodstunts kan realiseren – is inmiddels goed voor meer dan 5 miljoen views in minder dan een week tijd. Dus: zet je scherm op fullscreen, het geluid op max en sit back and enjoy!

2. H&M | New Autumn Collection 2016

346.195 views

Nog even en dan is de zomer toch echt voorbij. Dit is het uitgesproken moment voor de kledinggigant H&M om alvast warm te lopen voor het najaar met de presentatie van de nieuwe herfstcollectie. En met succes! Inmiddels is de prachtig geproduceerde video al meer dan 346 duizend keer bekeken. Dankzij de goede timing, de gelikte productie en de nieuwswaarde van de nieuwe herfstcollectie scoort H&M hiermee de tweede plaats in dit Viral Friday-overzicht.

3. GEICO | Lemonade Not Ice T: It’s Not Surprising

209.433 views

De Amerikaanse verzekeringsmaatschappij GEICO verrast ons deze week met een out of the box video waarin twee kinderen op een warme zomerdag besluiten limonade te verkopen met hun buddy (rapper Ice-T). De grap behoeft verder geen uitleg, zullen we maar zeggen.

De payoff is wellicht wat ver gezocht. “Ice-T die limonade verkoopt is verrassend. Wat niet verrassend is, is dat je bespaart als je jouw verzekeringen afsluit bij GEICO.” Deze aanpak leverde GEICO echter wel meer dan 200 duizend views op in een week tijd.

4. Adventure That Knows No Limits

111.076 views

Voor indrukwekkende video’s ben je bij Volvo aan het juiste adres. Deze week pakte de Zweedse autobouwer uit met een introductievideo voor de nieuwe Volvo V90 Cross Country. Het landschap waarin deze indrukwekkende nieuwe Volvo rijdt, is ronduit adembenemend en de sfeervolle muziek maakt dit plaatje helemaal af.

In minder dan twee dagen tijd genereerde deze prachtig geproduceerde video meer dan 111 duizend views, goed voor de vierde plaats deze week.

5. Go Places with HEINEKEN (Teaser)

69.509 views

We sluiten deze Viral Friday af met een productie van Nederlandse bodem. Bierbrouwer Heineken pakte uit met een teaser voor de nieuwe internationale “Go Places”-campagne. Heineken daagt met deze campagne jong talent uit met 12 vragen. Op basis van de antwoorden wordt een talentprofiel geschetst waaraan Heineken vacatures koppelt op LinkedIn. Deze innovatieve HR-campagne, waarin deze YouTube-video een belangrijke rol speelt om de juiste doelgroep aan te spreken, scoorde meer dan 69 duizend views in een week tijd.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!