Viral Friday week 39/2016: Audi en Tecate dissen Trump en Beckham draagt H&M

30 september 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Audi en Tecate die inhaken op het presidentiële debat en David Beckham in een H&M-outfit en -commercial.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Audi – Duel, The Presidential Debate Commercial

741.214 views

De afgelopen week is de strijd om het Witte Huis losgebarsten met het eerste live debat waarin Hillary Clinton en Donald Trump elkaar publiekelijk te lijf gingen. Audi haakte daarop in met een bijzonder geproduceerde video met een nogal metaforische boodschap: “Choose the next driver wisely”.

Hoewel de vechtende parkeerbediendes wellicht wat vergezocht lijken, scoorde de Duitse autofabrikant met deze spectaculaire video wel meer dan 741 duizend views in een week tijd.

2. Tecate | #TecateBeerWall

336.124 views

We blijven in de presidentiële verkiezingssfeer met de video van de Mexicaanse bierbrouwer Tecate, die Donald Trump aftroeft met hun eigen visie voor een muur bij de grens tussen de V.S. en Mexico. Deze #TecateBeerWall is echter niet bedoeld om immigranten buiten te houden, maar moet juist verbroedering brengen. Want tja, je moet toch ergens je biertje op kunnen neerzetten toch?

Met inmiddels meer dan 336 duizend views in een week tijd is deze inhaker goed voor de tweede plaats in dit overzicht.

3. H&M – The Road Trip featuring David Beckham and Kevin Hart

328.677 views

Kledingmerk H&M keert terug met wederom een viral hit voor de promotie van hun nieuwe herfstcollectie. Dit keer stelen niemand minder dan comedyster Kevin Hart en voetbalster David Beckham de show. Mede dankzij deze celebrities (en waarschijnlijk de flauwe humor) scoorde H&M met de Roadtrip Las Vegas-video meer dan 328 duizend views in een week.

4. U.S. Cellular | Lawnmower

88.627 views

Een typisch gevalletje ‘gewoon omdat het kan’. De Amerikaanse telecomprovider U.S. Cellular laat met deze hit op pakkende wijze zien dat zij dé juiste keus zijn voor mobiele datajunkies. Met hun aanbieding (7 gigabyte aan data voor 49 dollar) kun je namelijk deze 7 uur lange video streamen waarin je het gras van een golfbaan ziet groeien. Inderdaad, je leest het goed. Deze video duurt 7 uur…

Gelukkig is U.S. Cellular wel zo aardig geweest om wat grappige ‘easter eggs’ te verstoppen in deze stream. Inmiddels is de video al 88 duizend keer aangeklikt. Of dit ook het aantal voltooide views betreft, is niet bekend…

5. Jack Daniel’s – Our Town

33.368 views

De Amerikaanse whiskydistilleerders van Jack Daniel’s brengen op een pakkende wijze een ode aan de stad waarin het merk is opgericht. In de video maak je kennis met de inwoners van het Amerikaanse plaatsje Lynchburg, Tennessee. De originele productie en de gastrollen van de echte inwoners van deze plaats zijn de belangrijkste succesfactoren van deze video die al meer dan 33 duizend views scoorde in één week tijd.

Cheers! Enjoy the weekend.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!