Viral Friday Week 40/2014: GoPro, Intel & adidas

3 oktober 2014, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van GoPro, Intel & adidas. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. GoPro HERO4: The Adventure of Life in 4K

Met een product als GoPro is het niet een hele moeilijk opgave om relevante content aan het merk te koppelen. In deze video passeren stuk voor stuk adembenemende belevenissen van verschillende GoPro-gebruikers de revue. GoPro laat in deze viral zien hoe je samen met jouw GoPro avonturen kan beleven. Waarom deze video al meer dan 4,5 miljoen keer bekeken is? Simpelweg omdat het volgepropt zit met awesome beelden.

2. Make It Wearable Finalists | Meet Team Nixie

Softwaregigant Intel heeft in samenwerking met het magazine Vice het innovatieve ‘make it wearable‘-project op touwen gezet. Hier komen natuurlijk insane goede ideeën en uiteindelijk content uit voort. Een erg goede manier om de geloofwaardigheid van de innovatieve uitvinders op Intel te laten afstralen. Deze finalisten hebben een wearable drone camera ontwikkeld. Uitvindingen waarvan men denk ‘waarom heb ik dit niet bedacht?’ scoren altijd goed, zo ook op YouTube met meer dan 1,8 miljoen views.

3. Enhance Your Lighting – GE Commercial

Een humoristische over de top-video met een bekende acteur/cult-held in de hoofdrol als Jeff Goldblum scoort vaak goed. Deze sarcastische video werd al meer dan 1,2 miljoen keer bekeken op YouTube. De gewaagde poging van elektronicaconcern General Electric om een product aan de man te brengen en tevens aan het imago te werken, lijkt een goede zet.

4. Selfiedrama. Stop the violence!

Selfies zijn inmiddels een mondiaal begrip en het Finse Nokia speelt daar handig op in. Op een sarcastische manier doet Nokia een oproep het ‘first world problem‘ genaamd ‘the selfiecut‘ te stoppen. Dit drama kan gestopt worden door de nieuwe Nokia aan te schaffen. Nokia koppelt haar telefoon op een humoristische wijze aan de actualiteit en dat werpt zijn vruchten af met inmiddels meer dan 1,2 miljoen YouTube-hits.

5. Real Madrid C.F. UEFA Champions League 2014/15 Kit – Wear It Or Fear It

Deze animatievideo van adidas laat zien dat je niet het wiel opnieuw hoeft uit te vinden of een sterke video hoeft te maken om viral bereik te generen. De wat uitgekauwde video van de Real Madrid-spelers in animatievorm is al bijna een half miljoen keer bekeken zonder echt goed te zijn en zonder een rol voor de grote ster Cristiano Ronaldo. De Portugese voetbalster loopt namelijk op de schoenen van concurrent Nike en krijgt daarom geen rol toebedeeld in deze video. Het populaire Umfeld voetbal en de overige sterren uit de Madrid-selectie zijn blijkbaar reden genoeg om de video te kijken. adidas heeft in ieder geval wel weer laten zien dat zij een van de grootste voetbalclubs in de wereld sponsoren.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!