Viral Friday week 40/2017: talentenjacht voor scheten, oma’s sappige kippendijen en Charlie Chaplin

6 oktober 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: een talentenjacht voor scheten, oma’s sappige kippendijen en Charlie Chaplin.

1. Volvo Cars | The New Volvo XC40: City Living Made Simple

1.551.628 weergaven

Volvo Cars onthulde de afgelopen week de compleet nieuw XC40. En zoals we van deze Zweedse viralhitmakers gewend zijn, publiceerden ze weer een gelikte video om het stijlvol ontworpen model aan de wereld voor te stellen. De nieuwe ruimtelijke Volvo is speciaal ontwikkeld voor het leven in de stad en zit bomvol nieuwe veiligheidstechnologieën. In de zeer stijlvolle video zien we veel inspiratie terug vanuit de fashionbranche en mede dankzij de sfeervolle muziek genereerde de video meer dan 1,5 miljoen views in iets meer dan een week tijd.

2. Volkswagen | Generationer

71.554 weergaven

In reclames is het concept ‘familie’ doorgaans een positief en vrolijk onderwerp. Maar zelden wordt ook de negatieve kant belicht. Volkswagen doorbreekt dapper dit taboe en laat in hun commercial de pijn zien die wordt veroorzaakt door moeilijke familieverhoudingen. Vanaf de eerste paar seconden van deze korte film is het duidelijk dat dit een hobbelige rit zal worden. We zien een zoon die uit een Volkswagen Beetle stapt en het uitschreeuwt van woede. Pas later begrijpen we wat er is gebeurd. Alleen dit soort diepe onzichtbare wonden kunnen aangebracht worden door onze geliefden. Deze emotionele commercial kan rekenen op zo’n 71.000 views.

3. Ubisoft | South Park: The Fractured But Whole – I AM THE FART

40.082 weergaven

Hoe gaaf zou het zijn als jij jouw luidste scheet ooit terug kan horen in het nieuwe South Park spel van Ubisoft. Dit is het concept voor deze viral hit van de game-uitgever. Denk aan The Voice, maar dan met scheten. En ja, je raadt het al; de meest karakteristieke scheet zal in het nieuwe spel te horen zijn. Het gewaagde concept is inmiddels goed voor meer dan 40 duizend weergaven.

4. McDonald’s | Buttermilk Crispy Tenders

9.470 weergaven

Oma’s genieten weer van het leven dankzij McDonald’s! Hoe, zul je denken. Deze oma’s zijn niet verbitterd door het feit dat McDonald’s hun nieuwe Crispy Tenders net zo lekker maakt als zijzelf. Integendeel. De oma’s hoeven hun tijd nu niet meer door te brengen in de keuken maar kunnen in plaats daarvan lekker chillen aan het zwembad, puzzelen met hun vriendinnen of luieren in hun fauteuil. Deze commercial vol met sarcasme is nu al goed voor zo’n 9.000 views.

5. Jackson Hole | Stay Wild

6.227 weergaven

Charlie Chaplin’s ‘The Great Dictator’ speech vormt de ijzersterke achtergrond voor deze commercial van de Amerikaanse plaats Jackson Hole. Met de film wil de gemeente toeristen inspireren om naar het prachtige natuurreservaat nabij de stad te komen. De herkenbare stem van Chaplin en zijn beroemde woorden “Make life a wonderful adventure” vullen de sfeervolle beelden perfect aan. Het is altijd een goed idee om een herkenbaar element toe te voegen in commercials en in dit geval leverde het de video meer dan 6 duizend views op.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!