Viral Friday Week 42/2015: Barbie, Mercedes-Benz en Toyota

16 oktober 2015, 12:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Barbie, Mercedes-Benz en Toyota. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Imagine The Possibilities | Barbie

Kleine meisjes die functies bekleden waar ze over dromen. Barbie maakt het mogelijk in deze video en tovert een aantal meisjes om tot professor, museumgids, voetbaltrainer en zakenvrouw. Het geheel is gefilmd met verborgen camera’s en het resultaat is geestig. Buiten dat, is het ook een statement van Barbie om nog maar eens duidelijk te maken dat meisjes alles kunnen worden wat ze willen. De video staat een aantal dagen online en is al meer dan 4,6 miljoen keer bekeken.

2. UFC 193: Ronda Rousey vs. Holly Holm – Revolution

De Amerikaanse vechtsport bond UFC heeft een mooie promo gemaakt voor het komende gevecht tussen de dames Ronda Rousey en Holly Holm. Een inspirerende video die waarschijnlijk langer duurt dan het gevecht zelf. Wij houden (en vooral Amerikanen) houden van verhalen die de weg naar het succes vertellen en dat doet deze video zeker. De video geeft het gevecht extra lading en is tegelijkertijd een goede promo voor de vrouwelijk tak van de sport. In een week tijd werd de video al meer dan 1,8 miljoen keer bekeken.

3. Mercedes-Benz TV: The uncrashable Toy Cars

Iedereen kan zich zijn kinderjaren herinneren waarin er niets leukers was dan met speelgoedautootjes de grootste crashes te maken. Omdat volwassenen toch iets minder gek zijn op crashes borduurt Mercedes-Benz voort op het principe ‘jong geleerd is oud gedaan’. In deze video zien we hoe Mercedes-Benz ’magische’ speelgoedauto’s geeft aan kinderen die niet kunnen crashen. Het resultaat is zeer vermakelijk en goed voor meer dan 1,4 miljoen views in één week tijd. Wij kunnen in ieder geval niet wachten tot deze techniek in de grote mensenwereld geïntroduceerd wordt. Enjoy!

4. “Diner” | Back to the Future | Presented by Toyota Mirai

In Back to the Future reizen Marty McFly en Emmet ‘Doc’ Brown naar de toekomst, namelijk 21 oktober 2015. En laat dat nou toevallig de periode zijn waarin wij nu leven. Dit feit is niet onopgemerkt gebleven bij een aantal merken, zoals bij Toyota bijvoorbeeld. En niet zomaar, want in het eerste deel van Back to the Future zit een Toyota Hilux. De video is eigenlijk niet spectaculair, het is meer een zoethoudertje, want op 21 oktober komt er een speciale video online. Ondanks het gegeven dat de video dus niet heel boeiend is, staat de teller al op 1,3 miljoen views.

5. TommyJohn.com: The Big Adjustment

Content waarin herkenbare situaties op een humoristische wijze worden weergegeven scoren meestal goed. Deze video van boxershortproducent TommyJohn is voor veel mannen heel herkenbaar. Ongemakkelijke momenten waarop je boxershort niet lekker zit is voor niemand aangenaam, dat weet elke man. De video gaat binnen enkele dagen tijd al richting de 700.000 views.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!