Viral Friday week 47/2016: kerst, kerst, kerst en Deense ouderenseks

25 november 2016, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week kerstvideo’s uit landen waar Sinterklaas niet in de weg zit, een vechtend (Google) duo en ouderen die het voor Denemarken moeten doen – met elkaar.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Sainsbury’s Christmas advert 2016 -The Greatest Gift

10.214.120 views

Nu de feestdagen steeds dichterbij komen, mengen steeds meer grote warenhuizen zich in de strijd om de beste kerstvideo van het jaar. Deze week pakt het Britse warenhuis Sainsbury’s uit met hun kerstvideo. In de animatiefilm wordt slim gebruikgemaakt van muziek en worden op humoristische wijze herkenbare situaties uitgelicht die horen bij de mooiste dagen van het jaar. Deze kernelementen van een virale hit leverden samen al meer dan 10 miljoen views op.

2. #Zeitschenken – EDEKA

7.711.740 views

Ook op de tweede plaats in dit Viral Friday overzicht vinden we een warenhuis dat warmloopt voor de feestdagen. De Duitse levensmiddelenketen EDEKA maakt ook gebruik van muziek en zang voor een optimaal kerstgevoel. In de sfeervolle video herinnert EDEKA ons eraan dat het ondanks de drukte en verplichtingen die horen bij deze tijd van het jaar belangrijk is te onthaasten tijdens de feestdagen.

Inmiddels is de video de 7 miljoen views gepasseerd op Youtube.

3. Google – Duo Blake & DeAndre

5.433.475 views

De technologiereus Google siert de derde plaats in dit overzicht met een video waarin een komisch duo de show steelt. De Amerikaanse celebrities Blake en DeAndre hebben een kleine fitti, maar met een beetje hulp van de nieuwe videobeldienst Google Duo komt alles weer goed. Door met humor een nieuwe dienst te introduceren, scoorde de video meer dan 5 miljoen views in één week tijd.

4. Apple – Frankie’s Holiday

3.251.568 views

We gaan verder met het warmlopen voor de feestdagen. Apple scoort met een kerstvideo waarin een oude bekende zit. Het Frankenstein-monster is op zoek naar warmte en bezoekt de dorpsbewoners bij zijn kasteel. Zijn zangtalent laat echter wat te wensen over. Met wat hulp van een schattig meisje komt alles toch nog goed.

Deze aandoenlijke video scoorde meer dan 3 miljoen views in een week tijd.

5. Spies Rejser – DO IT FOREVER (Do it for Denmark 3)

397.566 views

Tja, dit is een typisch gevalletje #TGIF. Het Deense reisbureau Spies Rejser sluit deze week het Viral Friday-overzicht af met een KSFW-video (“kind of safe for work”) waarin de ‘oudere’ Denen worden gestimuleerd om wat vaker “met de voetjes van de vloer te gaan”. Een vakantie is daarvoor altijd een goed idee, dus de link is snel gelegd.

Conclusie: ‘sex sells‘, dus het is niet heel verwonderlijk dat de video al meer dan 397 duizend views scoorde.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!