Viral Friday week 5/2017: de eerste Super Bowl-commercials, Peter Fonda en The Get Away Car

3 februari 2017, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de eerste Super Bowl commercials, Peter Fonda en The Get Away Car.

1. Budweiser | 2017 Super Bowl Commercial | “Born The Hard Way”

7.766.673 views

Iedereen weet dat Budweiser hét biermerk van Amerika is. Wat veel mensen echter niet weten, is dat Budweiser gestart is door een Europese immigrant. In deze film – die Budweiser creëerde voor de aankomende Super Bowl Sunday – vertelt het biermerk op pakkende wijze waar zij vandaan komen.

Opvallend is dit verhaal niet gewaardeerd wordt door de Amerikanen die gestemd hebben op Donald Trump. De link die Budweiser legt met immigratie heeft zelfs geresulteerd in een oproep om géén Budweiser te drinken tijdens het American Football spektakel van aankomende zondag. Alle commotie heeft er echter wel voor gezorgd dat de video al meer dan zeven miljoen keer is bekeken.

2. TV 2 | All That We Share

1.584.362 views

Een van de beproefde methoden om een viralhit te scoren, is door met een video in te haken op maatschappelijke issues. De Deense TV-zender TV 2 deed precies dat en zoomde in op de maatschappelijk verdeeldheid die weer extra in de schijnwerpers staat sinds Donald Trump in het Amerikaanse Witte Huis woont. De inspirerende video kreeg ruim 1,5 miljoen views in één week tijd.

3. Mercedes-Benz | AMG GT Roadster Commercial “Easy Driver” – Directed by The Coen Brothers

642.881 views

De Duitse autobouwer Mercedes-Benz komt met een stoer spotje waarin de legendarische Peter Fonda zijn rentree maakt. Stereotype bikers zijn de hoofdrolspelers, een echte bikerbar het toneel waarin stoere mannen doen waar ze goed in zijn: stoer doen. “Murica, f*ck yeah!”. Inmiddels is de video al ruim 640.000 keer bekeken.

4. Buick | Big Game Commercial with Cam Newton & Miranda Kerr

943.806 views

Met de Super Bowl in het vooruitzicht dit weekend, zetten adverteerders groots in op de heksenketel waarin ook af en toe sport te zien is. Buick is geen uitzondering. In de video zien we een American Football-wedstrijd (hoe kan het ook anders) tussen pupillen die er niet veel van bakken. Ook topmodel Miranda Kerr komt nog even voorbij. De video is in twee dagen tijd al bijna een miljoen keer bekeken!

5. Volvo Cars | The Get Away Car

280.495 views

Volgens Volvo leven we niet genoeg in het nu. Dit is de insteek voor de introductiecampagne van de nieuwe Volvo V90 Cross Country. In deze video zet Volvo het werk in van de Britse filosoof Alan Watts, die zich vooral verdiepte in de filosofie van zen, het boeddhisme en taoïsme. In de inspirerende campagnevideo voor The Get Away Car moedigt Volvo mensen aan om hun prioriteiten te heroverwegen en alles uit het leven te halen. En die boodschap genereerde meer dan 250.000 views. Enjoy!

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!