Viral Friday week 5/2018: meezingen met Frans Bauer, Michael Bolton en iPhone X

2 februari 2018, 14:16

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Apple, Audible, Old Spice, Lidl en Nissan.

1. Apple iPhone X: Animoji – Alien

819.006 weergaven

In hun nieuwe commercial toont Apple de nieuwste feature van de IPhone X, de animoji. Dit zijn geanimeerde emoji’s die je eigen gezichtsuitdrukkingen nadoen. Met behulp van Face ID gezichtsherkenning, wat nu alleen nog mogelijk is met de IPhone X, verander je in bijvoorbeeld een aap, een kat of een hond. In de één minuut durende spot zie je hoe een psychedelische eenhoorn rondvliegt terwijl een alien een funky nummer rapt. Genoeg reden om nu die IPhone X aan te schaffen! De commercial heeft in ieder geval nu al meer dan 800.000 views gescoord.

2. Audible: Said I Read You But I Lied

260.314 weergaven

Een goede soundtrack is een van de elementen die bij kunnen dragen aan het scoren van een viral succes met een video. Als je dan ook nog een beroemd artiest als Michael Bolton zover kan krijgen om een nummer op te nemen, is dat altijd nog beter voor je merk. Dit werkte in ieder geval zo met deze video van de Australische audioboeken-service Audible. Samen met Michael Bolton herschreven ze een van zijn hits met een hilarische twist. Het resultaat is goed voor meer dan 260.000 weergaven in één week tijd.

3. Old Spice: XL Red Sweater

43.048 weergaven

Met regelmaat verschijnt er een video van Old Spice in de Viral Friday en de één is nog meer bizar dan de ander. De Amerikaanse aftershave-fabrikant ruilde voor deze commercial de spierbundel Terry Owens in voor een groep vrouwen die op zoek is naar een hond. Old Spice speelde deze commercial af tijdens de Grammy’s in het Frans zonder ondertiteling. Om te ontdekken waar de commercial nou echt over ging, moesten kijkers naar het YouTube-kanaal van het merk. De video werd binnen vier dagen al meer dan 43.000 keer bekeken op YouTube.

4. Lidl: Stamppot – Frans Bauer

23.321 weergaven

Frans Bauer laat zich lenen voor een landelijke tv-campagne van Lidl, de Duitse supermarktketen. Hij zingt in de spot een variant op zijn welbekende nummer ‘Heb je even voor mij?’ en dat blijkt al gauw in je hoofd te blijven zitten voor de rest van de dag. Lidl wil met de spot de strijd aangaan met de concurrentie in het winterseizoen. Het aanbod van winter-gerelateerde producten vormt naast Frans dan ook het middelpunt van de commercial. Al ruim 23.000 views in een week tijd!

5. Nissan Middle East: #SheDrives

12.277 weergaven

Er staats iets groots te gebeuren in Saudi Arabië. Vanaf juni dit jaar mogen vrouwen daar namelijk ook autorijden. Nissan creëerde voor deze historische gebeurtenis een video waarin een aantal Saudische vrouwen hun eerste rijles krijgen. Wat deze nietsvermoedende vrouwen echter niet weten, is dat ze steun zullen krijgen uit onverwachte hoek. Hun rijinstructeurs zijn namelijk allemaal mannelijke familieleden die hen een hart onder de riem willen steken en hen steunen in hun missie om nog zelfstandiger hun leven te leiden. Het resultaat is goed voor meer dan twaalfduizend views in één week tijd.

Guleed Afhakame
Content marketeer bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!