Viral Friday Week 50/2014: Victoria’s Secret, McDonald’s & UPS
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Victoria’s Secret, McDonald’s & UPS. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. Victoria’s Secret Angels Lip Sync “Shake It Off”
Er zijn maar een paar dingen zeker aan het eind van het jaar. Het wordt koud, het gaat stormen, Sint en de kerstman geven een acte de presence, en een nieuwe Victoria’s Secret show komt uit. Tegenwoordig wordt de modeshow van het bekende lingeriemerk live op tv uitgezonden (jeej!).
Om deze uitzending te promoten zien we enkele modellen de hit van Taylor Swift, Angel, playbacken. Met 4 miljoen views is zelfs deze backstage video een enorm groot viraal succes. Al vragen we ons wel af hoeveel mensen nu daadwerkelijk écht voor de lingerie kijken. O, en voor de mannen onder ons: zie hier de loop. You’re welcome.
2. Air Canada: Gift of Home for the Holidays #ACgiftofhome
Het is bijna kerst en dan vliegen letterlijk en figuurlijk de sentimentele en sympathieke gesters van de merken om je oren. Zo verrast Air Canada een groep Canadese expats met voor hun het beste cadeau denkbaar, een ticket richting Canada en hun familie. Een hoop veraste gezichten, glimlachen, knuffels en tranen zijn goed voor meer dan 2.3 miljoen YouTube-views.
3. Our food. Your questions. What are McDonald’s Chicken McNuggets made of?
Er wordt veel geroepen en geschreven over de McDonald’s producten en dan bij uitstek over de Kip Nuggets. Deze berichten zijn zelden positief en volgens de Amerikaanse fastfoodketen ook niet waarheidsgetrouw. Als McDonald’s vertellen dat je producten goed zijn, is niet heel geloofwaardig, dus wie zet je dan in?
Juist, presentator Grant Imahara van het immens populaire Discovery Channel wetenschap programma Mythbusters, want als een Mythbuster onderzoek doet en tot de conclusie komt dat jouw product goed is moet dat wel de waarheid zijn, toch? McDonald’s heeft ook influencermarketing ontdekt en het tegengeluid heeft al meer dan 2 miljoen YouTube-views gescoord in enkele dagen tijd.
4. Your Wishes Delivered: Driver for a Day
Deze video is Amerikaanse feel good tot in de perfectie uitgevoerd. Middels deze sympathieke video wil UPS het favoriet bezorgbedrijf zijn en de eerste keuze van de Amerikanen wanneer zij hun kerstcadeau laten versturen komende kerst. Met 1,8 miljoen views in een paar dagen tijd wordt de video goed ontvangen en zal deze komende weken veel vaker bekeken worden.
5. Rollercoaster bezichtiging in Ermelo
Het kopen van een huis kan zijn als een ritje in een achtbaan. Een rollercoaster van emoties. Een roetsjbaan aan ervaringen. Met hoge pieken en diepe dalen. Afijn, genoeg puns. In de video van Huizen Promotor (een initatief van ABN) nemen ze het wel letterlijk. In de video geven ze geïnteresseerde kopers wel een hele bijzondere manier om een huis te bezichtigen: in een achtbaan door het huis! Met meer dan 1,2 miljoen views een internationale virale hit vanuit eigen bodem, chapeau! Nu maar hopen dat ze geen loopings in de achtbaan gebouwd hebben, anders blijven de eigenaren dweilen.