Viral Friday week 8/2017: waar meisjes van gemaakt zijn, opgroeien en de stem der stemmen

10 maart 2017, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week waar meisjes van gemaakt zijn, opgroeien en de stem der stemmen.

1. Gucci Eyewear | Petra Collins Imagines a Hungarian Dream for Gucci Eyewear

121.133 views

Herinneringen en plekken uit haar jeugd staan centraal in de exclusieve korte film die Petra Collins regisseerde voor het modehuis Gucci. In de film, die opgedragen is aan de nieuwe Spring Summer zonnebrillencollectie 2017, laat ze een wereld zien waarin niet alles is wat het lijkt. Wat begint met beelden van haar familie op het platteland, eindigt in een fantasiewereld waar haar oma in een surrealistische slotscene gitaar speelt in een thermaal badhuis. Gedurende de film, oftewel de GucciDreamscape, zie je de nieuwe Gucci-designs terug die gedragen worden door de verschillende hoofdrolspelers. Inmiddels is de video al meer dan 121.000 keer bekeken.

2. Nike | What are girls made of?

47.905 views

‘What are girls made of?’, dat zal Nike Rusland je eens vertellen. In de krachtige commercial zie je een jong meisje Rusland’s meest bekende kinderlied zingen voor een enorm publiek. Het nummer begint met teksten als “meiden zijn gemaakt van bloemen, roddels en marmelade” die kunnen rekenen op een warm onthaal van het publiek. Echter verandert de toon van het lied al snel en zingt het meisje over kwaliteiten als zelftoewijding, bekwaamheid en volharding.

Hiermee krijgt de korte film een verrassende wending en eindigt de video met het kleine meisje dat voor een doel op een voetbalveld staat, klaar om een doelpunt te maken alvorens de woorden “You’re made of what you do” and “Believe in more” op het scherm verschijnen.

3. Mercedes-Benz | Grow up

43.028 views

De Duitse autofabrikant Mercedes-Benz komt met een commercial zoals we niet van ze gewend zijn. Ze targeten een iets jongere doelgroep dan gebruikelijk en de boodschap is ‘Grow Up’. Voor dit filmpje heeft het Duitse automerk A$AP Rocky (een bekende rapper) weten te strikken. Eerder leende hij zich ook al voor een commercial van Zalando. Als het maar Duits is, zullen we maar zeggen. In deze spot, die veel weg heeft van de videoclip van Baz Luhrmann – Sunscreen, zien en horen we een opsomming van levensadviezen om vervolgens tot de conclusie ‘Grow Up’ te komen. En de prachtige bolides in beeld te brengen natuurlijk. Deze video is ruim 48.000 keer bekeken in drie dagen tijd!

4. Swinckels’ | Inner Voices starring Morgan Freeman

16.212 views

Swinckels’, een pilsener van Bavaria, is erin geslaagd om Morgan Freeman en zijn legendarische stem te gebruiken voor het maken van deze commercial. Freeman heeft het over het luisteren naar je eigen innerlijke stem en dat je die niet moet negeren. Ruim 17.000 views in twee dagen, veel te weinig voor deze legende als je het mij vraagt.

5. Kia | 2017 Kia Cadenza | “The Luxury Experts” Test Drive

10.668 views

De Koreaanse autofabrikant Kia verrast vriend en vijand met een uiterst vermakelijke video waarin zogenaamde “Luxury Experts” de nieuwe Kia Cadenza op hun geheel eigen manier onder de loep nemen. Dankzij deze insteek is Kia erin geslaagd om op een boeiende manier de features van een nieuw model te presenteren. En met succes, want de video is meer dan 10.000 keer bekeken.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!