Viral marketingcampagne voor TPG Post
Red Urban bedacht voor TPG Post een virale marketingactie met ouderwetse ansichtkaarten en een website. De actie moet de online kaartenservice op de vernieuwde TPG Post-site promoten. Het Haarlemse internetcommunicatiebureau ontwikkelde ansichtkaarten met een boodschap waarin de naam van de ontvanger verwerkt is. Lees verder op Adfoweb.
Update: ‘TPG Post wilde een multimedia-campagne om het bezoek naar hun website te stimuleren’, zegt Jelle Kolleman, creative director bij Red Urban. ‘De actie is van start gegaan met een e-mai naar 20.000 op-in contacten van TPG Post. Op de website www.watschrijfjemenou.nl kunnen bezoekers drie ansichtkaarten versturen. De kaarten hebben geen herkenbare afzender. Om achter de identiteit van de afzender te komen moet de ontvanger het net op. Daar heeft deze de mogelijkheid om zelf ook drie kaarten te versturen. Mensen die meedoen hebben kans op prijzen. De camapagne verloopt prima. Al heel snel moest TPG Post heeft het aantal mensen dat per dag een kaart kan versturen opgehoogd van 1000 naar 1400. Het is vooral de combinatie van on- en offline elementen die deze actie zo verrassend maakt.’