Viral Friday Week 02/2010

15 januari 2010, 11:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Guy Has Glasses Tattooed On His Face


Ken je dat gevoel dat je zo gehecht bent aan je bril dat je zou willen dat je hem nooit meer af hoefde te zetten? Wij ook niet, maar deze kerel blijkbaar wel. Eerder verscheen hij al op ViralBlog en nu staat hij bovenaan de Viral Friday top 5. In de video zien we een man met al behoorlijk wat tattoos die er nog een neemt: een Ray-Ban op zijn gezicht. De vorige succesvolle video van Ray-Ban, Sunglass Catch, is meer dan 4,5 miljoen keer bekeken. Deze video is hard onderweg met 444.979 views in slechts 3 dagen.

Breaking The ‘Unbreakable’ Mobile Phone


Er zijn aardig wat onbreekbare producten op de wereld zoals brillen en drinkglazen, en nu is een onbreekbare telefoon aan de lijst toegevoegd. Of toch niet? Bij CES 2010, een consumer electronics show, probeert een BBC-reporter de onbreekbare telefoon kapot te maken nadat de CEO van de fabrikant hem een gratis exemplaar beloofde als dat zou lukken. De CEO heeft een belangrijke les geleerd: zeg nooit dat je product onbreekbaar is. De video is een grote hit: ruim 1 miljoen mensen bekeken hem sinds 11 januari. Het is afwachten of de Sonim XP1 net zo’n grote hit zal worden.

CL!CK: A LEGO Short Film


Lego speelt een grote rol in veel online videos en met Legoclick wil het Deense merk anderen inspireren om tot grootse ideeën te komen. Want: “Great ideas just CL!CK”. In korte tijd werd de video “CL!CK: A LEGO Short Film” al 390,718 keer bekeken op YouTube. Ook op blogs wordt de video goed ontvangen en werd zelfs gepost op Gizmodo. Dus, ben je fan van Lego, eureka ideeën of gewoon van rare snorren, dan mag je deze video niet missen!

Parrot AR.Drone Flight Demo


Wow. Dat is wat meer dan 725,000 kijkers op YouTube gedacht moeten hebben toen ze de intro voor de Parrot AR.Drone zaggen. Dit is de eerste wi-fi quadricopter die bestuurd kan worden met een iPhone and iPod touch. Gaaf speeltje, dat binnen 10 dagen al gigantisch veel aandacht heeft weten te verdienen. Het concept voor de afstandbestuurbare helicopter komt van Parrot.

Axe Detailer Cleans Your Balls


Heb jij vieze ballen? Jamie Pressley, beter bekend van Playboy en My Name Is Earl, laat je zien hoe je ze het beste kunt schoonmaken – met de Axe Detailer natuurlijk. Deze homeshopping spoof, gecreeerd door BBH, is inmiddels al meer dan 125,000 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!