Viral Friday Week 03/2011

21 januari 2011, 10:02

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Golden Globes 2011: Ricky Gervais Opening Monologue


Komiek Ricky Gervais haalt tijdens de openingsspeech van de Golden Globes 2011 flink uit naar een aantal beroemdheden. Daarnaast maakt hij een grap over homoseksuele leden van de Scientology kerk, waar Tom Cruise en John Travolta de beroemdste leden van zijn. De video is in 5 dagen tijd al bijna 4 miljoen keer bekeken. Van tevoren had Ricky beloofd dat hij niet nog een keer gevraagd zou worden. Hij ligt er zelf dus niet bepaald wakker van.

Nike: Vive Le Football Libre

Nike is terug met een nieuwe virale klapper. Nike creëerde een video om de lancering van de nieuwe kleding lijn voor het Franse Voetbal team te vieren. De video wordt ondersteund door een voiceover met dialoog uit een scene uit Cyrano de Bergerac, ingesproken door de Franse hip-hop artiest: Oxmo Puccino. Sinds de video is geupload afgelopen maandag hebben reeds 180.000 de video bekeken.

Kids React To Viral Videos #4


Deze week reageren kinderen op Virale Video’s. Kijk hoe deze kinderen antwoorden op; David die naar de tandarts gaat, Justin Bieber die iets naar zijn kop geslingerd krijgt en een steenbok die proest van woede. Deze video is sinds zijn launch op 9 januari ’11 al 342,281 keer bekeken en 88,633 mensen vonden het leuk. Meer filmpjes op dit kanaal.

Meat Salad: Epic Meal Time


Okay, hier iets voor de carnivoren. Al zullen vegetariërs hiermee wellicht ook bewijs voor hun standpunt vinden. Epic Meal Time, welke een YouTube kanaal heeft met 161.596 abonnees, heeft deze uitleg gelanceerd. Een uitleg over hoe je 28.031 calorieën en meer dan 2 kilo aan vet in 1 kom krijgt. Het kanaal heeft nog veel meer ideeën. De video is online sinds 18 januari en meer dan 675.000 mensen hebben hem bekeken. Zelfs Sports Illustrated heeft het online gezet onder “Ridiculous Eating Video Of The Day”.

Pepsi Max: Urgency


Wat is er nou leuker dan je kostbare vrije tijd winkelend met je vriendin door te brengen in een winkelcentrum? Niet iedereen is het daarmee eens. Deze mannen zijn bereid ver te gaan om hieraan te ontkomen. Deze video van Pepsi Max’s kanaal is in een paar dagen tijd al meer dan 100.000 keer bekeken. Meer video’s van Pepsi kun je hier zien.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!