Viral Friday Week 14/2010

9 april 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Nike: Earl And Tiger Woods


Nike staat nog steeds achter zijn golf pro, terwijl andere sponsoren Woods hebben laten vallen. Nike’s zijn nieuwe reclame met Tiger Woods genaamd “Earl and Tiger” wordt begeleidt door de stem van de golfer zijn overleden vader, Earl Woods. De reclame was woensdagochtend geupload op het Nike Golf YouTube kanaal en was donderdagavond op de televisie te zien. De sobere opzet zal het waarschijnlijk goed doen bij het publiek. De video is meer dan 1,5 miljoen keer bekeken op YouTube.

Will It Blend? – iPad


De ‘Will It Blend’ video’s van Blendtec zijn altijd even grappig als schokkend, in hun nieuwste versie moet een iPad eraan geloven! De video is op 5 april geupload in het Blendtec YouTube kanaal en is sindsdien meer dan 4,3 miljoen keer bekeken. Zelfs Blendtec is zo verrast door het succes, dat ze een iPackage poll aan de campagne gekoppeld hebben waarmee je een Blendtec Total Blender en de restanten van de geblende iPad of een nieuwe iPad kan winnen.

Old Spice: Flex


Na de ‘The Man Your Man Could Smell Like’ commercial hebben Old Spice en Wieden+Kennedy een nieuwe serie van 7 commercials gemaakt, waaronder deze voor Odor Blocker Body Wash. Alle video’s zijn vorige week geupload in het Old Spice YouTube kanaal. Afzonderlijk zijn de video’s zijn tussen de 170.000 en 1,1 miljoen keer bekeken, in totaal bijna 3,7 miljoen keer sinds begin april.

Google Translate For Animals


Eind maart introduceerde Google een nieuwe app voor Android, Translate for Animals, om ‘greater interaction and understanding between animal and human’ te bewerkstelligen. De promo video werd in 9 dagen tijd meer dan 1 miljoen keer bekeken en gepost op invloedrijke blogs als Engadget en TechRadar.

No Underwear Subway Ride 2010


We hebben Improv Everywhere al eerder in Viral Friday gezien en ze zouden geen echte grappenmakers zijn als ze geen 1 aprilgrap zouden uithalen. Zonder broek in de metro van New York rijden is niet illegaal, dat bewees het Improv team al eerder, dus nu gingen ze een stapje verder door mensen ook hun ondergoed uit te laten trekken. Daaronder droegen ze huidkleurig ondergoed. Door het beeld te vervagen, leek het net alsof ze helemaal geen ondergoed aanhadden. Zie hier de “ongecensureerde” versie. De video is sinds 1 april meer dan 850.000 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!