Viral Friday Week 19/2010

14 mei 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Greyson Chance Singing Paparazzi


Je kan hem nauwelijks gemist hebben (al is het maar omdat hij hier vanmorgen eerder genoemd werd); Greyson Michael Chance. Sinds enkele dagen is de 12 jarige een ware YouTube sensatie met zijn video waarin hij Lady Gaga’s ‘Paparazzi’ speelt tijdens een talentenjacht op school. Greyson uploadde de video op 27 april, maar de eerste twee weken gebeurde er weinig. Vanaf afgelopen maandag gaat het echter hard: inmiddels zagen meer dan 10 miljoen mensen de video.

Robinho, Neymar & Ganso In Seara Commercial


Levensmiddelen leverancier Seara, sponsor van de 2010 en 2014 FIFA World Cups, heeft bovenstaande commercial gemaakt. In de video zijn Santos spelers Ganso, Robinho en Neymar te zien die, dansend op ‘Single Ladies’ van Beyoncé in het Braziliaanse tenue, synchroon kunsten met de bal vertonen. Hoewel de video niet als heel indrukwekkend overkomt, bekeken meer dan 1,6 miljoen mensen de video op YouTube sinds afgelopen zondag.

Toyota: Swagger Wagon


Deze is speciaal voor alle “minivan families” die een Toyota Sienna SE hebben voor de ruimte maar het vullen met hun ‘family’s swagger’. Samen met comedy director Jody Hill werkt Toyota aan een video serie waarin het draait om twee totaal narcistische ouders en het enige voertuig dat kan tippen aan hun coolheid; de Sienna. Wil je meer weten over de Sienna SE bezoek dan de website, je kan ook de MP3 downloaden en ze toevoegen op Facebook. De video is op 5 mei geupload en is sindsdien meer dan 1,3 miljoen keer bekeken.

Street Fighter: Legacy – Short Fan Film


‘StreetFighter-Legacy’ is een fantastische korte film fan project die gebaseerd is op de populaire Capcom game Street Fighter. Deze korte film ziet er goed uit en volgens de comments op YouTube is dit een sterkere tribute dan de officiele film uit 1994. ‘StreetFighter-Legacy’ komt voort uit het harde werk en passie van Joey Ansah en Christian Howard. De video is op 5 mei geupload en is sindsdien 1.255.002 keer bekeken. De making of is op het YouTube kanaal te zien.

Walk On Water (Liquid Mountaineering)


Er is een nieuwe sport die Liquid Mountaineering heet. Het blijkt dat mensen dus toch op water kunnen lopen! In de video zien we wat mannen oefenen en uitleggen hoe het moet, en dat is niet makkelijk: je moet in een bocht aan komen rennen en zo te zien kom je nooit aan de overkant, maar het ziet er wel leuk uit. De docu-achtige video promoot Hi-Tec waterafstotende schoenen op subtiele wijze, in combinatie met een blog. De video werd sinds 28 april bijna 2 miljoen keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!