Viral Friday Week 25/2010

25 juni 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Volkswagen – Fast Lane


Volkswagen Duitsland is bezig de nieuwe Polo GTI te promoten en doet dat met de ‘Fast Lane’ campagne. In totaal zijn er drie video’s, hierboven ‘The Slide’, de populairste van het stel. Via de Facebook page biedt Volkswagen nog een leuke gadget; de Fast Wall. Een app waarmee je alleen de updates van je tien beste vrienden (of een andere selectie van 10) laat weergeven. De Slide video werd sinds 11 juni bijna 900.000 keer bekeken en gezamenlijk werden de drie video’s bijna 1,4 miljoen keer bekeken.

YouTube Play


YouTube Play is een samenwerking tussen YouTube en de Solomon R. Guggenheim Foundation waarbij iedere YouTube gebruiker zijn of haar beste video in kan sturen om kans te maken op vertoning van de video in het wereldberoemde museum. Het project wordt onder de aandacht gebracht met twee video’s; een trailer video, gemaakt door Johnny Kelly, en een ‘about‘ video over het project. Gezamenlijk zijn de video’s meer dan 1 miljoen keer bekeken in twee weken tijd (de trailer meer dan 700.000 keer en de about video meer dan 400.000 keer).

Kinect for Xbox 360 – Montage


Een jaar en een week geleden stond Microsoft op nummer 2 in Viral Friday met een video over ‘Project Natal’. Het project heeft inmiddels een andere naam, Kinect, en is bijna aan lancering toe. Microsoft liet Kinect wederom op E3 zien en de video werd bijna 900.000 keer bekeken in twee weken tijd. Kinect is een “controller-free gaming and entertainment experience”, wat inhoudt dat je je Xbox games niet met een controller hoeft te besturen, maar met lichaamsbewegingen.

Andy Murray Tennis Street Magic


Deze video laat zien hoe goed Andy Murray kan tennissen. Of het laat zien hoe goed sommige mensen videomateriaal kunnen manipuleren. Maar dat is niet belangrijk. De video is vermakelijk, dat vinden ook ruim 326.000 andere kijkers. De video is gemaakt ter gelegenheid van het Wimbledon-toernooi van dit jaar. Andy’s sponsor Head investeert in de sociale mediawereld met een Facebook-pagina, een YouTube-kanaal en een Twitter-account. En als je het achtergrondnummer van de video leuk vind, kun je het gratis downloaden van de website van Head.

Banned iPhone 4 Promo


Apple introduceert haar producten altijd met veel bombarie. En dit is een van die promo’s waarvan Apple liever niet heeft dat je hem ziet. Onbekenden ‘lekten’ deze video op YouTube en de video laat precies zien hoe de nieuwe iPhone ons leven gaat veranderen. Alweer. Deze spoof op de originele Apple promo werd een week geleden op YouTube geplaatst en is inmiddels meer dan 400.000 keer bekeken. Wees gewaarschuwd: de video is hilarisch.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!