Viral Friday Week 25/2011

24 juni 2011, 11:45

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

An Unusual Crash For Two Race Bikes


Op YouTube kun je een miljoen motorcrashes bekijken. Maar deze is wel heel erg uniek. Deze video door Motorstelevision staat live sinds 22 juni en heeft al meer dan 2 miljoen views gegenereerd. Wow!

The Muppets – Being Green Teaser


Hier hebben we een trailer die in het begin wat vragen kan oproepen. Is het een trailer van de nieuwe Dark Knight film? Nee, dat is het niet maar het kan wel een nog groter succes worden. Met een goede dosis van de videogame hit Modern Warfare, laat deze teaser een glimp zien van de nieuwe Muppets film “Being Green”. De film gaat over Walter, ’s werelds grootste Muppet fan, en zijn vrienden Gary en Mary. Samen proberen ze Kermit te helpen bij het bij elkaar brengen van de Muppets die allemaal hun eigen weg zijn gegaan. De video staat sinds 16 juni online en is nu al meer dan 1 miljoen keer bekeken.

Julian Smith – Granny Games


Julian Smith. We hadden hem al eerder in onze ViralFriday en deze man heeft zich er weer in gewerkt. Deze keer heeft hij een sketch gemaakt met oma. Deze vrouw is niet bepaald de persoon zoals je die verwacht. Julian heeft in ieder geval verkeerd gewed. Begraven onder een stapel tegenwerpingen zit Julian met zijn oma en kiest ervoor open kaart te spelen. Oma aan de andere kant, doet hetzelfde. Situatie? Vreemd! De video is online sinds 19 juni en kreeg al bijna 700.000 views. Uiteraard vond dik 99% het leuk want Julian Smith is leuk!

The Low-Cut Shirt


Totally Sketch is een bedrijf dat gewaagde comedy filmpjes produceert, die variëren van relaties tot internet memes. Deze video gaat over de eerste date tussen een jongen en een meisje en wat er gebeurt als de jongen naar haar decolleté kijkt. Het verhaal wordt vervolgens interactief waarna de kijker bepaalt hoe het verhaal verder afloopt. De video is online sinds 19 juni en heeft bijna 2 miljoen views.

Ford Active Park Assist


Ok, er zijn meerdere manieren om de beste eigenschap van je product te promoten. In de meeste commercials is het zelfs de rode draad van de inhoud. Maar als je weg stapt van deze gebruikelijke vormen, dan kan je wellicht iets heel grappigs krijgen als dit! Ford creëerde een kettingreactie en gaf zichzelf een klein rolletje aan het eind. Naast het feit dat de elementen cool zijn, spelen honden de hoofdrol. Ford vertrouwde deze viervoetige vrienden zelfs bij het gebruiken van hun auto! De video is online sinds 16 juni en kreeg 590.000 views.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!