Viral Friday Week 35/2008

Viral Friday Week 35/2008

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Tiger Woods 09: Walk on Water


Gameontwikkelaar EA Sports heeft ter promotie van het spel Tiger Woods PGA Tour 09 een nieuwe internet commercial gelanceerd, getiteld "Tiger Woods 09: Walk on Water". De commercial is een reactie op een filmpje van YouTube gebruiker 'Levinator25', die 11 maanden geleden een bug ontdekte in het spel Tiger Woods PGA Tour 08. Het was in desbetreffende game mogelijk om met Tiger Woods zelfs op water te golfen. In plaats van een update om het euvel te verhelpen, besloot EA Sports op een ludieke manier op het filmpje te reageren. Vorige week vrijdag, 3 dagen na plaatsing op YouTube, stond de teller al op 600.000 YouTube views, inmiddels is dat aantal opgelopen tot 1,5 miljoen.

Praveeta Singh, product manager voor EA Sports, laat weten aan Golf.com dat men tot nu toe een geweldige respons heeft gekregen. "Everybody thinks it's hilarious". "Our ad agency game to us with the idea, and we thought it would be fun. We pitched the idea to Tiger and his people and they liked it too" vervolgt hij. Het virale filmpje is op diverse game, marketing, golf en technology blogs te vinden Bron: Golf.com

Yearbook Yourself

Yearbook Yourself
Taubman Centers is een Amerikaanse vastgoed onderneming die verscheidene winkelcentra in de VS beheert. Om meer jongeren en hun ouders naar haar winkelcentra te lokken voor back-to-school shopping creëerde Colle+McVoy (Onderdeel van MDC Partners) de campagne site Yearbook Yourself. Op de mini-site kunnen Amerikaanse jongeren hun pasfoto uploaden, die vervolgens word getransformeerd naar een klassenfoto in de tijd van hun ouders (1950-1990). Tegelijkertijd kan men meer leren over de haar- en kledingtrends uit die tijd.

De site is razend populair! Onder andere TechCrunch, kottke, Basic Thinking en 900 andere blogs wijdde een posting over Yearbook Yourself. (Bron: Colle+McVoy)

Samsung Omnia i900 Unboxing


Samsung heeft Viral Factory uit Londen gevraagd een viral video voor de Samsung Omnia (i900) te produceren en promoten. Samsung en de Viral Factory hebben de afgelopen 18 maanden meerdere keren samengewerkt. De sensationele uitpak party van de Samsung Omnia is de negende viral die het Londense viral marketing bureau heeft bedacht en gemaakt voor Samsung.

Toni Smith, Managing Director van de Viral Factory, vertelt over de briefing: "They give us a product (in this case the i900) and a task (in this case create buzz around the launch of the i900). We then write, produce and seed the campaign." De Samsung viral is 1,1 miljoen keer bekeken op YouTube sinds 18 augustus.

Usain Bolt Celebrates Early ... Very Early


Usain Bolt sleepte op de Olympische Spelen zijn 3e gouden Olympische medaille in de wacht. De 22-jarige Jamaïcaan won in Peking op de 200 m goud en deed dat net als op de 100 m met een nieuw wereldrecord. Bolt liep met 19"30 twee honderdsten sneller dan de supertijd van 19"32 die spurtlegende Michael Johnson in 1996 neerzette.

Quietlibrary.com plaatste op 22 augutus een ludieke videoreactie "Usain Bolt Celebrates Early ... Very Early" op YouTube. Dankzij een feature op de homepage van de populaire videosite is het filmpje inmiddels 2,3 miljoen keer bekeken en te vinden op 76 blogs! Het levert Quietlibrary.com de nodige traffic op.

IKEA: Warte bis September


Sinds donderdag 21 augustus is Nils dagelijks 24 uur per dag live te volgen via de website Warte bis September. De jonge Duitser wacht in een lege ruimte op de nieuwe IKEA catalogus die in september verschijnt. Nils is te bereiken via Twitter, .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken), telefoon (+49 40 22 61 11 61) of postduif. Nordpol uit Hamburg bedacht het concept, dat op inmiddels meer dan 250 blogs prijkt. Eerdere livestream concepten: Diesel met The Heidies en de one man show No Stop Fernando. (Bron: Adverblog)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.