Viral Friday Week 35/2011

2 september 2011, 07:33

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Kia Soul Hamster Commercial


Kia kwam al in 2009 op de proppen met dansende hamsters. De beestjes zijn nu terug in een soort van videogame met vechtende robots. Dat de video in weinig tijd meer dan een miljoen views heeft gehaald bewijst maar weer eens dat kinderen en dieren het goed doen als je wilt dat je film viraal gaat.

100 Years / Style / East London


De doelgroep kennis laten maken met je product kan op vele manieren. Maar hoe doe je dat als je 22.000 m2 te verkopen hebt? Dan kun je beter maar groots uitpakken. In Stratford Londen is nu de grootste shopping mall van Europa te vinden. En in plaats van de mensen te bestoken met informatie, laten de makers in deze film zien hoe de mode in de wijk zich in 100 jaar ontwikkeld heeft. Het resultaat is niet alleen heel veel kledingstijlen, maar ook meer dan 600.000 views!

Foo Fighters – Hot Buns


Deze video is niet geschikt voor jeugdige kijkers en na het bekeken te hebben weet je ook waarom. De Foo Fighters laten zien wat er gebeurt in de douchegelegenheid van een truckerscafé. Ze maken zich met een hele dikke knipoog extra schoon voor de komende tour door Noord-Amerika. De band van Dave Grohl begrijpt als geen ander dat een goede video meer effect genereert dan een gewoon persbericht. Immers, sinds 29 augustus keken er 283.000 mensen naar.

Jennifer Lopez – Just Another Day At The Office


De meeste mensen denken bij Jennifer Lopez in eerste instantie aan zang en dans, maar de dame in kwestie is ook druk met parfums, een restaurant en zelfs een productiemaatschappij. Haar laatste project is een kledinglijn die verkrijgbaar is in filialen van Kohl. De introductievideo ging al snel viraal met 250.000 kijkers in slechts 3 dagen.

Anderson Silva ? Mega BK™ Stacker


De onbetwiste nummer 1 van deze week staat hier onderaan op vijf. Hoe dat kan? Vanwege een rechtenissue is deze video sinds kort alleen zonder geluid te krijgen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van Burger King die een succesvolle viral had/heeft met deze ode aan de Mega Burger Stacker. 1,5 Miljoen mensen zagen ‘m al in korte tijd. Voor wie ‘m toch met geluid wil zien, biedt China gelukkig uitkomst

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!