Viral Friday Week 36/2009

4 september 2009, 10:20

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

New iPhone Commercial


Adam Thinks maakte deze parodie waarin hij een geweldige imitatie van de originele iPhone commercials doet. De video laat zien dat er tegenwoordig voor alles wel een app beschikbaar is, zelfs om je ex-vriendin te stalken. De video werd afgelopen week met meer dan 500,000 views en 700 reacties goed bekeken op YouTube. Kijk hier voor meer parodieën van Adam Think.

Jay-Z Rhapsody Commercial


Voor de release van zijn nieuwe album is rapper en muziekmagnaat Jay-Z een samenwerking aangegaan met online muziekaanbieder Rhapsody. Om de fans een voorproefje te geven werd deze viral uitgezonden. Inmiddels is de viral al 336.614 keer bekeken. In de video is te zien dat Jay-Z steeds van outfit verwisselt en daarmee alle covers van zijn vorige albums doorloopt. De campagne werd ontwikkeld door Droga5 New York.

Nokia N900


De iPhone maakte touch screen populair, Google zette de achtervolging in en dus kunnen de grote namen in de mobiele telecom wereld niet achter blijven. En voila, Nokia komt met de N900, een touch screen telefoon. Evenals Google’s Android, draait de user interface van de Nokia N900 op open source software, in dit geval Linux. Het filmpje, wat inmiddels bijna 500,000 keer is bekeken, laat de kijker kennis maken met de mogelijkheden van het nieuwe apparaat. Met ruim 700 stemmen en een gemiddelde van een 5 sterren rating lijkt het erop dat Nokia weer helemaal terug is!

Visual Effects: 100 Years Of Special Effects


De video ‘Visual Effects: 100 Years Of Special Effects’ neemt je in ruim vijf minuten mee door de geschiedenis van special effects van de afgelopen 100 jaar. Van ‘The Great Train Robbery’ in 1903 tot ‘The Curious Case of Benjamin Button’ uit 2008. De video was oorspronkelijk bedoeld voor een introductie les aan 10 & 11 jarigen, maar werd daarnaast ook op YouTube geplaatst door Bengraphics. Inmiddels is de video ruim 716.000 keer bekeken en veel besproken op blogs. Voor de liefhebbers: de muziek in de video is “Rods and Cones” van Blue Man Group.

Radiolab: 16 Moments


Radiolab is een radio programma in Amerika over wetenschap en filosofie. Recentelijk maakte de hosts, Jad Abumrad en Robert Krulwich, een uur durende show getiteld “Moments of Death”. Na het horen van de show ging film maker Will Hoffman op zoek naar momenten van leven, en maakte deze video voor Radiolab. De video werd in drie weken tijd meer dan 300.000 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!