Viral Friday Week 36/2011

9 september 2011, 07:17

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

McFly’s Closet


Nike heeft onlangs zijn nieuwe campagne Back for the future gelanceerd. 1500 schoenen worden geveild en de opbrengst gaat naar The Micheal J. Fox Foundation, die zich inzet voor Parkinson. Op 6 september gaf Docter Emmett Brown ons een kijkje in zijn kledingkast. Sindsdien zijn de Marty McFly Shoes al meer dan 1 miljoen keer bekeken. Check back4thefuture.com voor de schoenen en meer video’s

Freddie Mercury Google Doodle


Elke introductie is onnodig voor de legendarische Freddie Mercury. Als eerbetoon aan zijn 65ste verjaardag ging Google door het plafond met meer dan 1,1 miljoen views sinds 4 september. Check ook de andere tribute videos door Kate Perry, Billy Corgan en de officiele op Queen’s YouTube kanaal. Van harte Freddie!

Call of Duty: MW3 – Find Makarov: Operation


Bij deze viral moeten we ons verontschuldigen aan de mensen die niet van geweld houden. Maar aan de andere kant moesten we je deze video laten zien. Het is de nieuwe teaser voor Call of Duty Modern Warfare 3 van Activision. Deze game zal bloeien als een plaag! De fanbase (ja, honderden miljoenen) wachtte al lang op deze release. Maar zal het de competitie overwinnen? Dat weten we niet. Wat we wel weten is dat de fans van beide games hierdoor het allerbeste krijgen. De video is online sinds 3 sept. en kreeg al meer dan 630.000 views! Game on!

Slavery – The Game


De trailer voor de nieuwe game ‘The Slavery’ laat zien hoe gamers hun slaven kunnen verhandelen, landen kunnen veroveren en op welke manier ze hun slaven willen martelen. Gelukkig blijkt de trailer van de game niet over een game te gaan, maar is het een viral video om aandacht te trekken voor de nieuwe televisieserie van de NTR, ‘De Slavernij’. De serie, die vanaf najaar 2011 wordt uitgezonden, wil aandacht besteden aan het meest verzwegen onderdeel van de vaderlandse geschiedenis. Het is een serie over het Nederlandse aandeel in De Slavernij.

Secret Clooney Commercial Nespresso wants to forbid


Een spoof ad met een George Clooney lookalike plaatst Nescafé’s Nespresso merk in een benauwde positie. De video boodschap geeft aan dat Nescafé geen Fair Trade Coffee gebruikt en koffie exploitanten uitbuit. De organisatie achter de video’s is Solidar Suisse, zij willen Nescafé dwingen tot het gebruik van Fair trade koffie. De video ging na een paar dagen viral en is meer dan 112.000 keer bekeken. Nescafé heeft niet stilgezeten, de PR-afdeling kwam met een agressief antwoord op de campagne van Solidar Suisse.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!