Viral Friday Week 39/2010

Viral Friday Week 39/2010

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Australia’s Next Top Model – Final


Au! Is het enige woord dat bij ons opkwam na het bekijken van deze video van de finale van Austalia’s Next Topmodel. Presentatrice Sarah Murdoch kondigt per ongeluk de verkeerde winnares aan, en doet er vervolgens net iets te lang over haar fout te corrigeren waardoor arme Kelsey al druk is met het bedanken van haar familie en vrienden voor hun steun. Door wat onenigheid over de eerste viral die op YouTube werd vertoond (en die meer dan 3 miljoen views kreeg) is die video verwijderd. Echter, alle video’s met deze content bij elkaar opgeteld is dit waarschijnlijk de meest bekeken viral van de maand!

2 Guys 600 Pillows


Het idee is best simpel: 600 kussens en twee jongens. Dat zijn Rhett en Link, het meest bekend om hun stop-motion video T-Shirt Wars. Die was zo succesvol dat McDonald’s ze vroeg om voor hen een T-shirt Wars video te maken. En nu doen ze het weer, met My Favorite Pillow. Het liedje gaat over twee gasten die zingen en dansen met 600 kussens. Het duo heeft de hele video zo opgenomen dat die achterstevoren kon worden afgespeeld, wat natuurlijk sowieso cooler is! De video is een promotie voor sleepbetter.org. hij is op 14 september gelanceerd en heeft nu meer dan 2.6 miljoen views.

Mozilla Seabird 2D


Mozilla, bekend om zijn browser Firefox en e-mailprogramma Thunderbird heeft ook een aparte afdeling: Mozilla Labs Concept Series. Het is een speciale afdeling waar ideeën, expertise en visie van het internet worden gedeeld in het open forum. De concept-telefoon Seabird is het meest recente project. Billy May heeft deze gemaakt met de directe feedback uit de Mozilla community! De video is bijna 2 weken live en is al 1,6 miljoen keer bekeken, er is zelfs een 3D versie.

Like A Good Boy


Deze video heeft geen commercieel doel, maar dat staat de viraliteit niet in de weg. Deze video is gemaakt door Niga Higa (de hoofdrolspeler) en zijn crew 'The Yabo Crew'. Niga Higa is een comedian uit Hawaii genaamd Ryan Higa. Voor zijn lol neemt Ryan Higa met the Yabo Crew komische video’s op en pusht deze video’s via zijn eigen Youtube kanaal. Ryan Higa is buiten Youtube nauwelijks bekend. Maar binnen Youtube is hij zeer succesvol. Zijn eigen Youtube kanaal telt bijna drie miljoen fans en deze video telt na 6 dagen al bijna 2,4 miljoen views.

Google Search With My Location: Pizza


“Een online video mag maximaal 1,5 minuut duren.” Google is het hier niet helemaal mee eens en heeft een 10.11 minuten durende video online gezet. Om de nieuwe Google mobile applicatie te promoten heeft Google elke ongeschreven regel gebroken die er geldt voor online video’s. In de video zie je een man die op zoek is naar pizza waar hij ook is, gebruikmakend van de voice controlled mobile applicatie. Dus niet meer typen maar zeggen waar je naar op zoek bent en Google vindt het voor je. Ondanks dat de video pas live staat sinds 21 september heeft hij al meer dan 250.000 views verzameld. Ik vind het stuk waar hij “pizza’ zegt vooral erg grappig.

Tiger Love


Okee, dit filmpje heeft niet erg veel views maar wij vinden het wel erg belangrijk. Dus vandaar dat dit filmpje van WNF de uitsmijter is van deze ViralFriday. Het is het jaar van de tijger, daarom heeft WNF dit jaar aangegrepen om mensen er bewust van te maken dat er nog maar 3.200 tijgers rondlopen op deze Aarde. En dit aantal neemt snel af door het steeds kleiner worden van hun leefgebied en het afnemen van andere eetbare beestjes c.q. tijgervoer. Dus we vragen iedereen zijn beste klauwtje voor te zetten en lid te worden van de WNF Hyves.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.