Viral Friday Week 41/2008

10 oktober 2008, 07:07

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Take On Me (The Literal Version)


De 29-jarige Dustin McLean, filmmaker en muzikant uit Pasadena, maakt met zijn bedrijf Dustfilms stop-motion animatie en flash films, die op diverse websites worden aangeboden, o.a. BRAVO Netwerk, BBC en CollegeHumor. Dustin creëerde een nieuwe versie van de 1985 hit “Take On Me” van A-HA, waarbij hij de tekst van het nummer veranderde en liet overeenstemmen met wat er gebeurt in de clip.

“Take On Me: The Literal Version”, te vinden op YouTube, CollegeHumor en FunnyOrDie, is ruim 500.000 keer bekeken in een week tijd. (Bron: De Standaard)

The Trident Girls


Trident Insurance, één van de grootste verzekeringsmakelaars in Groot-Brittannië, was op zoek naar een sexier imago om haar ‘saaie’ verzekeringsproducten te promoten, aan een voornamelijk jonger publiek. In april 2007 startte Trident een gewaagde printcampagne met de slogan ‘We are covered by Trident Insurance! Are you? in samenwerking met Amber Models uit Norfolk.

In Juni 2008 volgde een nieuwe campagne, ditmaal op YouTube, getiteld “Get It On With trident-insurance.co.uk”. Het YouTube filmpje bleek weinig succesvol en haalde slechts 500 views in 4 maanden. Trident Insurance probeert het nu opnieuw met een zeer uitdagende video, waarbij drie schaarsgeklede Trident dames rondspringen op pogo sticks! Het sexy reclamefilmpje trekt nu wel de aandacht en is sinds begin oktober zo’n 200.000 keer bekeken.

4 Softies and a Pizza Guy


“PDC 2008” is de debuut single van de nieuwe boyband “4 Softies and a Pizza Guy” uit Seattle. Het Amerikaanse vijftal omschrijft zichzelf als een mix van 98 Degrees, Backstreet Boys, ‘N Sync en New Kids on the Block en promoot Microsoft’s Professional Developers Conference 2008, die eind oktober in Los Angeles plaatsvind. Op de conferentie zal Microsoft proefversies van Windows 7 uitdelen aan ontwikkelaars. Na het zien van de muziekvideo fan geworden van 4S&PG? Neem dan een kijkje op Facebook, MySpace of Last.fm.

Aan (online) media aandacht heeft de band niet klagen. Wired, The Guardian, Engadget en Microsoft Watch hebben al een artikel gewijd aan de nieuwe boyband.

Shave The Pussy

Shave The Pussy

RFSU (Riksförbundet för sexuell upplysning) is de Zweedse vereniging voor seksuele voorlichting. Het Zweedse reclamebureau Akestam Holst creëerde voor de RFSU de voorlichtingscampagne “Shave The Pussy“, waar bezoekers door de ouderwetse verpleegster Miss Fiffi worden uitgenodigd om een origineel schaamkapsel te creëren met een schaar, een scheermesje, een kam en enkele RFSU-producten.

Miss Fiffi geeft het gecreëerde kapsel meteen een score van 1 tot 10. Wie nog hulp nodig heeft, kan terecht in de uitgebreide gids op de site. Staat het antwoord daar niet tussen, dan kan je Miss Fiffi als contactpersoon aan MSN Messenger toevoegen. Afgelopen maand werd de site erg goed bezocht en door 200+ blogs gelinkt. (Bron: Buzzings Bees, Akestam Holst)

Survive The Outbreak


Survive The Outbreak is een interactieve horror film van Chris Lund over zombies en gemaakt door het Amerikaanse webdesignbureau van Silktricky. Aan het einde van elk fragment moet er een keuze gemaakt worden, die het verdere verloop van het verhaal bepaald. Pas wel op één verkeerde keuze, kan je de dood injagen. Lees ook het interview op Tilzy.

tv met Lynn Lund, één van de makers van The Outbreak of bekijk het MySpace profiel van The Outbreak. Ruim 250 weblogs, waaronder Wired, schreven een artikel over de interactieve film. (Bron: Bright, Mediabom)

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!