Viral Friday Week 41/2009

Viral Friday Week 41/2009

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Anne Frank Video


Op 30 september opende de Anne Frank Stichting een Anne Frank-kanaal op YouTube met bestaand én nieuw beeldmateriaal over Anne Frank. De best bekeken video in het kanaal is een video met de enige bewegende beelden van Anne Frank, gemaakt tijdens de trouwdag van haar buurmeisje op 22 juli 1941. De video werd in iets meer dan twee weken tijd meer dan 2 miljoen maal bekeken.

2012 - Exclusive Scene


De nieuwste actie-drama van regisseur Roland 'rampen' Emmerich (eerder was hij al betrokken bij "The Day After Tomorrow" en "Godzilla") komt eraan en om de film groots onder de aandacht van het Amerikaanse publiek te brengen werd door Sony Pictures een vijf minuten exclusieve preview uitgezonden op 450 Amerikaanse zenders tegelijkertijd. Ook online weet de video een groot publiek te bereiken: in een week tijd werd de exclusieve scene meer dan 1 miljoen keer bekeken op YouTube. Benieuwd naar de rest van de film? Op 13 november gaat de film in première.

What Is Google Wave?


Vorige week lanceerde Google Wave, het zal je vast niet ontgaan zijn. Daarbij haalde Google de "invites only" trick van stal door 100.000 invites uit te delen, allen goed voor weer 8 nieuwe invites. Niet verwonderlijk zorgde dit voor heel wat buzz. Maar wat is Google Wave nou precies? Deze video, gemaakt door Epipheo Studios, geeft het antwoord (of in ieder geval voor 3,5% van wat Google Wave kan). De video werd sinds 2 oktober meer dan 330.000 keer bekeken en gepost op sites als Gizmodo, TechCrunch en Lifehacker.

Pianotrappan


Voor hun nieuwe campagne, ontwikkeld door DDB Stockholm, veranderde Volkswagen een trap in de metro van Stockholm, Zweden in een gigantische piano. Deze 'guerrilla' actie is onderdeel van de "Theory of Fun" campagne, meer stunts staan op de campagne site Rolighetsteorin.se. De campagne heeft als doel het gedrag van mensen te veranderen door alledaagse dingen leuker te maken. De video werd op YouTube meer dan 500.000 keer bekeken in twee weken.

The Closet


We hebben allemaal wel eens een leugentje om bestwil moeten vertellen, maar sommige mensen kunnen dat beter dan anderen. In deze video vertelt een man een fantastisch verhaal over hoe hij in de slaapkamerkast terecht is gekomen. Aangezien hij slechts in boxershorts gekleed is, een vrouw in het bed ligt en haar man hem in de kast heeft aangetroffen, is het een wonder dat hij de man weet te overtuigen. De video is een commercial van de Franse film- en televisiestudio Canal+, waar onze verhalende held werkt. Sinds 1 oktober is de video al 297.412 keer bekeken.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.