Viral Friday Week 41/2010

15 oktober 2010, 08:22

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Sesame Street – Smell Like A Monster


Ik weet niet of kinderen door deze video meer Sesamstraat gaan kijken. Misschien hun ouders wel! In deze korte video kruipt Grover in de huid van Isaiah Mustafa om je steil achterover te doen slaan met de slimme cameratechnieken die ook in de Old Spice video’s gebruikt worden. Sesamstraat doet het al een tijdje heel goed op YouTube met hun parodieën op verschillende popklassiekers en nu zijn ze aan reclames begonnen. Als je meer wilt weten over Grover kun je naar zijn Facebook-pagina gaan. Deze video is vorige week geüpload en heeft al 4.260.013 views op YouTube.

The Simpsons – Banksy Intro


Grappig hoe de underground wereld en de normale wereld bij elkaar kunnen komen in een video. The Simpsons en street artist Banksy hebben de handen ineen geslagen om deze video te produceren. De producenten is het succes van de Banksy film “Exit Through The Gift Shop” niet ontgaan en hebben de muurkunstenaar gevraagd om eenmalig het openingsfilmpje van de Simpsons te bewerken. En het resultaat mag er zijn, een fantastisch edoch duistere versie van de openingsfilm van The Simpsons. Het filmpje is uiterst succesvol online een heeft binnen drie dagen meer dan 850.000 views gegenereerd. Eigenlijk waren dat er nog meer, 20th Century Fox heeft helaas het origineel verwijderd.

The Mp3 Experiment Seven


Het “MP3 Experiment Seven” van Improv Everywhere vond plaats in Midtown Manhattan, New York, met deelname van meer dan 3.000 mensen die een MP3 file downloadden en in allerlei winkels tegelijk op play drukten. Middels langzame dans, bevroren stilstaan en ‘high-fiven’ met vreemden bewoog de massa zich naar Bryant Park voor een “Mummy Dance Party”. De video werd gecreëerd door Charlie Todd en Tyler Walker en is tot nu toe 504.062 keer bekeken. Volgende week wordt een bonusvideo met extra materiaal uitgebracht.

Will It Blend? – Old Spice


Iedereen die enigszins iets met virals en online video’s heeft, kent de video’s van Old Spice en Will It Blend. In deze video krijg je beide in een! Hoewel ze op het eerste gezicht er samen gezellig een kliederboel van willen gaan maken, blijken Tom Dickson en de lookalike van Isaiah Mustafa het toch niet helemaal met elkaar te kunnen vinden. Wellicht is het creatief concept voor herhaling vatbaar met bijna 250.000 views op Youtube in 3 dagen tijd.

E4 – Flashmobbed


E4.com is de Britse versie van geenstijl.nl. Deze video is een parodie van de T-mobile-viral uit 2009 die zeer succesvol was. In de E4 video wordt er ook gedanst door een groep op een publieke locatie en dat trekt veel toeschouwers, maar vervolgens zetten enkele jongeren de hele happening op stelten door andere, hardere muziek aan te zetten en baldadig gedrag te vertonen tegenover de dansende groep mensen waardoor chaos ontstaat. De video mag dan niet zoveel views hebben als de rest van de top 5, het idee van een wake-up call voor al die flashmob-video’s dat we nu eens wat anders moeten gaan doen is zo slecht nog niet.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!