Viral Friday Week 41/2011

14 oktober 2011, 09:35

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

The Avengers Theatrical Trailer


De langverwachte film The Avengers van Marvel komt eraan! In mei 2012 zal het beste superheldenteam van onze planeet zich verzamelen om de aarde te verlossen van het kwaad. Na het succes van alle afzonderlijke teamleden, zoals Ironman, Thor en Captain America moet deze film haast wel een nieuwe blockbuster worden! Je kunt de helden nu al zien schitteren in deze trailer. De trailer staat pas 4 dagen online en is meer dan 900.000 keer bekeken!

Snapdragon Presents: The Bug Circus Generator


Bidsprinkhanen, spinnen, kevers, of makkelijker gezegd – insecten! Je hebt alleen insecten nodig om een smartphone werkend te krijgen. Tenminste, als je smartphone Qualcomm’s Snapdragon S4 processor heeft. De nieuwste Snapdragon is een energiezuinige processor, goed voor je smartphone batterij. Maar is de processor écht zo energiezuinig als ze beweren? Ga naar de Facebook pagina van Qualcomm en ontdek hoeveel bidsprinkhanen je nodig hebt om een smartphone, computer of zelfs een elektrische auto werkend te krijgen. Deze video staat online sinds 10 oktober en heeft meer dan 220.000 views. Oh, en voor de insectenliefhebbers onder ons, maak je geen zorgen er zijn geen insecten mishandeld tijdens de opnames.

Rethink Breast Cancer Presents: Your Man Reminder


Nadat we veel virals voor mannen hebben gehad, hebben we er hier een speciaal voor vrouwen! Het onderwerp is bijzonder belangrijk – borstkanker. Om je aandacht vast te houden wordt het verteld door de mannen van je dromen. Dit is een video over het herkennen van borstkanker door Rethink Breast Cancer. Het heeft een snelle, simpele en goede tip over hoe je jouw borsten checkt op ongewenste signalen. Om het allemaal nog makkelijker te maken is er een gratis App beschikbaar om je borsten op tijd te checken. De video is online sinds 5 oktober en kreeg bijna 300.000 views! Dat is te weinig!

Canal+: The Bear


Deze week lanceerde BETC Euro RSCG Paris een door Matthijs van Heijningen geregisseerde commercial voor Canal+. De spot is een mix van comedy en flitsende beelden waarmee Canal+ laat zien dat ze garant staan voor mooie filmervaringen. In deze commercial nemen ze ons mee achter de schermen van een filmset met een wel zeer verrassende hoofdrolspeler. Tot nu toe hebben meer dan 120.000 mensen het reeds gezien.

Müller Ad 2011 – Wünderful Stuff


Ken je nog de futuristische zwarte auto met pulserende rode lichten. Of de meest vriendelijke beer van de buurt? Wat dacht je van die hond met zijn gemene lach – heh, heh, heh. Ik heb het natuurlijk over Knight Rider auto KITT, Yogi Bear en Wacky Racers hond Mutley. Gaat er al een belletje rinkelen? Dan is deze video van Müller iets voor jou. En je bent zeker niet de enige, de video staat sinds 10 oktober online en is meer dan 154.000 keer bekeken. Müller lanceerde dit jaar zijn nieuwe slogan ‘wünderful stuff’ en combineert het met populaire tekenfilm figuren. Wil je meer Müller en tekenfilm figuren? Bekijk het hier!

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!