Viral Friday Week 44/2010
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
T-Mobile: Welcome Back
Het is T-Mobile weer gelukt om een succesvolle viral te lanceren. Dit keer met een flash mob op Heathrow. Dit keer zijn het geen dansende mensen maar zingende mensen die niet-verwachtende mensen een warm welkom heten als ze de ontvangst hal in lopen. Om eerlijk te zijn hebben we dit trucje inmiddels wel gezien en begin we ons af te vragen of ze het budget niet beter in hun helpdesk kunnen stoppen of in een goed social media progamma om de schade die ze oplopen beperkt te houden. Ondanks dat heeft deze video al 1,5 miljoen views gegenereerd in 6 dagen.
Table Connect For iPhone
Table connect is een Amerikaanse software club. In deze laten ze hun nieuwste product zien: Table Connect voor de iPhone. In de video wordt uitgelegd hoe het werkt. Door de wow factor van de video presentatie verspreid de video zich als een vuurtje over het internet. Sinds de lancering 3 dagen geleden is de video over de miljoen keer bekeken en heeft de video super invloedrijke sites zoals engadget bereikt
Obama: ‘I REMEMBER, SO I’M VOTING, AND NOT REPUBLICAN’
In middels is het algemeen bekend dat Barack Obama de electies van 2 november heeft verloren. Een slechte zaak maar niet totaal onverwacht. Een aantal dagen voordat mensen konden gaan stemmen, brachten de democraten deze video uit. De video is erg goed bekeken, meer dan 635,000 keer in een week tijd. Wat interessant is aan deze video is dat hij nog steeds erg goed wordt bekeken. Het stemmen is voorbij, maar de video wordt nog steeds elke dag 15.000 keer bekeken. Dit geeft perfect aan dat de ‘long tail’ is enorm belangrijk is bij online video’s.
Sesame Street: There’s An App For That
There’s an App for that’. Met deze slogan begon Apple een paar jaar terug een campagne om zijn App Store te promoten. De zin is tegenwoordig een heus eponiem geworden voor het firmament aan apps voor mobiele apparaten. Niet voor niets dat Apple er een trademark op heeft aangevraagd. Maar ja, als slogan ben je pas écht onsterfelijk als je onderwerp wordt van een liedje in Sesamstraat en…. nou ja, is dat even toevallig ;-). Sinds 1 november is deze video al ruim 250.000 keer bekeken!
Pepsi MAX: Display King (feat. Snoop Dogg)
Afgelopen juli lanceerde Pepsi Max de remake van de populaire tv commercial uit 1995. Twee verkopers, ontmoeten elkaar in een wegrestaurant. De remake is op zich aardig opgepikt, een kleine 300,000 views in vier maanden. Deze gaat echter deel 1 keihard van de troon stoten, want niemand minder dan Snoop Dogg doet mee. In minder dan een week tijd is de video al meer dan 100,000 keer bekeken. Wat natuurlijk helpt is dat Snoop Dogg de video achteraf heeft getwitterd. Met zijn meer dan 2 miljoen volgers helpt dit wel.