Viral Friday Week 45/2011

11 november 2011, 11:24

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Carrie Underwood’s Skin Secrets


Celebrities Carrie Underwood en Brad Paisley nodigden op een frisse manier mensen uit voor de Country Music Association Awards. Jammer genoeg is ABC’s 45e editie van de CMA Awards al geweest. De video staat online sinds 7 november met bijna 3.7 miljoen views. Bekijk ABC’s YouTube kanaal als je de CMA Awards hebt gemist. Volg het laatste nieuws op de CMA Facebook pagina, Twitter of wacht op de volgende CMA Awards.

Ned’s Journey To The Super Bowl


Het American football kampioenschap, de Super Bowl is pas volgend jaar, maar de marketingmachine begint al te lopen. Niet vreemd als je bedenkt dat adverteerders een enorme zak geld neerleggen voor een commercial tijdens het spectaculaire evenement. Bij Visa draait het om een promotionele actie waarbij kaarthouders 11 tickets voor de volgende Super Bowl kunnen winnen. Morgan Freeman heeft de video ingesproken en dat draagt zeker bij aan de views: meer dan 1 miljoen views in 6 dagen tijd. Heb je geld over? Koop dan een prijzig Super Bowl kaartje. En ben je net als ons Jan Modaal, dan bekijk je het op YouTube.

AT&T TV Commercial BlackBerry Torch 4G “Responsibilities”


In deze viral vertelt een baas over de mogelijkheden van de nieuwe BlackBerry Torch 4G en geeft zijn werknemers de opdracht om een spel te spelen, in te checken op Foursquare, muziek te luisteren op Pandora etc. Deze onverwachte hit voor Blackberry (waarvan de video’s normaal gesproken niet dezelfde hoeveelheid buzz genereren) komt door de “huh guy”. Nate Dern, de acteur in kwestie deelde zijn vreugde met Reddit over zijn rol in de video, omdat hij na drie jaar van audities eindelijk een rol kreeg. Reddit verspreidde dit nieuws dat leidde to 3000 reacties in 24uur en tot vandaag meer dan 750.000 views. Wil je Nate Dern in actie zien, zijn scene begint op 0:10.

Ducati Superbike 1199 Panigale – Checkmate


Ok mensen, zet je speakers aan en leun achterover voor deze viral van Ducati. Er zijn vele manieren om je product te introduceren. Maar als we het hebben over de high-end Superbike 1199 Panigale motor, dan verwachten we zeker een high-end video . Met ongelofelijke high-speed camera beelden en oog (of knie) voor detail, stelt de motor fabrikant orde op zaken: deze schoonheid verdient een briljante introductie. De video is online sinds 7 november en kreeg al meer dan 360.000 views.

VW Golf: Herisson


Op 7 november heeft Volkswagen (VW) nieuwe innovaties gelanceerd in hun auto’s. Om dit te promoten hebben ze een film gemaakt met egels. In de video (hier een langere versie) zien we egels het VW merk aanbidden. Waarom? Met nieuwe technieken zoals het Electronic Stability Program (ESP) en Adaptive Chassis Control (ACC) wordt een VW alleen maar veiliger. Het lijkt erop dat niet alleen de egels VW leuk vinden, want de video, met muziek van Danny Elfman, heeft reeds meer dan 180.000 views gekregen in slechts 3 dagen.

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!