Viral Friday Week 47/2007

23 november 2007, 06:33

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

HuckChuckFacts


De Amerikaanse presidentsverkiezingen worden pas volgend jaar gehouden, op 4 november 2008. Maar diverse presidentskandidaten proberen voor die tijd al zoveel mogelijk online op te vallen. Zo zagen we eerder Obama Girl voor Barack Obama, Hillary Clinton met een viral video in de stijl van de Sopranos, Ron Paul met This November 5th en nu dus ook de Republikeinse presidentskandidaat Mike Huckabee. Om op te vallen haalde hij internet meme Chuck Norris, bekend van Chuck Norris Facts, in zijn spotje. Resultaat: veel buzz en meer dan één miljoen views op YouTube.

The Two Talking Cats


Katten zijn populair op internet! Denk maar aan LOLcats, Battle Cats, Nora: The Piano Playing Cat, Sleepy Cat en Nokia’s Flying Cat. Sinds kort kunnen we daar 2 schattige viervoeters aan toevoegen: Stina and Mossy! Miljoenen internetters hebben de katten conversatie van het tweetal op internet bekeken. YouTube gebruiker klaatu42 maakte naar aanleiding van de video deze prachtige en hilarische vertaling!

Victoria’s Secret Fashion Show: Heidi Klum


Topmodel en ‘Project Runway’-presentatrice Heidi Klum gooit haar welgevormde borsten in de strijd om promotie te maken voor de Victoria’s Secret Fashion Show. Vanaf 4 december te zien op de Amerikaanse zender CBS. O.a. Reclamewereld, Dutchcowboys, TMF en AOL Videoblog plaatsten de viral op hun blog.

Fox News Porn


Om aan te geven dat je geen Fox News hoeft te kijken als het je echt om het nieuws te doen is hebben de mensen achter foxnewsporn.com een compilatie gemaakt van alle “hoogtepunten” uit het Fox News. Kort nadat de site foxnewsporn.com op Digg verscheen werd deze verwijderd, net als het account van de poster. De site is een petitie en viral promo voor de nieuwe documentaire “OutFoxed” van BraveNewFilms. Op de DVD is ook de populaire Fox Attacks viral video te vinden. (Bron: TVguide, TrendHunter)

World of Warcraft: Mr. T


Mr. T, bekend als BA Baracus, snabbelde eerder dit jaar al bij met de “Snickers. Get some nuts” campagne van reclamebureau Abbott Mead Vickers BBDO. Met de feestdagen voor de deur heeft de nr. 1 online game World of Warcraft (vaak afgekort tot WoW) de voormalige ster van The A-Team en William Shatner, bekend van zijn rol uit Star Trek als James T. Kirk, aangetrokken om het spel extra verkoop impuls te geven.

Don’t Give Up on Vista


Wie kent ze niet? Apple’s Mac vs PC filmpjes. In dit filmpje zien we hoe het PC mannetje zijn “Don’t Give Up On Vista” banner live probeert te krijgen, zijn actie om mensen ervan te weerhouden over te stappen op Mac. Uiteraard gaat dit niet helemaal, zoals hij het bedacht heeft. De boodschap is duidelijk; het filmpje grappig.

The C.M.O.N.S. Penis Enlargement Kit


Het Duitse automerk Opel lanceerde vorig jaar de pan-Europese Opel Corsa campagne met een unieke rockband: The C.M.O.N.S. Vijf funky poppen bestaande uit White, Moo, Blue, Red en Che

rri, die in 2006 gastpresentators waren op de MTV Europe Music Awards. In de nieuwe campagne gaan de Fab Five op zoek naar hun grootste fans. In bovenstaand filmpje zien we bandlid Red die een geheimzinnig pakketje via de post krijgt …

Axe Dirty Film


Enige tijd gelden lanceerde deodorantmerk Axe samen met de community College Humor de World’s Dirtiest Movies. Het idee was om de leden van de community “dirty movies” oftewel vieze filmpjes op te laten sturen. Van alle ingezonden filmpjes werd uiteindelijk één film gemaakt, met David Spade in de hoofdrol.

Nokia Web2.0 Song


Web2.0, wat is het nou eigenlijk? Voor iedereen die het duizelt van de terminologie heeft Nokia een aanstekelijk liedje gemaakt. In bovenstaand filmpje wordt snel duidelijk gemaakt dat Web2.0 niet gaat over RSS, USG, AJAX en andere moeilijke woorden. Nee, Web2.0 gaat puur en alleen over “Connecting People”.

Fortis: Zie je ’t voor je?

Zie Je 't Voor je

Fortis, de Belgisch-Nederlandse bank en verzekeraar die onlangs ABN AMRO inlijfde, wil ondernemers graag helpen aan een hypotheek, zodat zij hun droom waar kunnen maken en een groot pand kunnen betrekken. Marketingfacts oprichter Marco Derksen is ook al een tijdje op zoek naar een nieuw bedrijfspand, weten we via Twitter. Zal hij dan hij eindelijk zijn droompand rond krijgen? Ook interesse in het pand? Vul je naam en bedrijfsnaam in op Ziejetvoorje.nl en speel ook de hoofdrol in de video. (Bron: Molblog)

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!