Viral Friday Week 47/2011

25 november 2011, 09:55

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Lady Gaga – Marry The Night


“Check out this nurse on the right, she’s got a great ass. BAM!” Nee, dit is geen uitspraak van een oversekste student, het zijn Lady Gaga’s woorden in de inleidende video voor de “Marry the Night” singel. De verassende creatieve video is door Gaga geregisseerd. De video staat sinds 17 november online en heeft bijna 5 miljoen views! Uiteraard heeft de 16 miljoen tellende Twitter volgers van Gaga hiermee te maken. Bekijk Lady Gaga’s YouTube kanaal voor meer Poker Face muziek. Krijg je niet genoeg van haar? Ga dan naar de Lady Gaga Facebook winkel.

Next Big Thing 60 Final


De lopende rechtzaak tussen Samsung en Apple, begeeft zich op het moment ook buiten de rechtzaal. Samsung heeft een commercial gemaakt waarin Apple fans worden geconfronteerd met hun eigen gedrag. Iets wat Apple zelf doet bij de Apple vs. Microsoft commercials. De viral is erg grappig en Samsung heeft het juiste moment gekozen om deze video te posten, net na de 4S release terwijl de meeste Apple fans een iPhone 5 verwachten. Wil je weten hoe de patenten verstrengelingen ontstaan zijn, deze infographic geeft een duidelijk beeld van de situatie. Het confronteren van de concurrentie blijkt in deze viral te werken, hij is sinds 3 dagen online en heeft nu al 2.238.388 views, wellicht is het iets voor jouw merk om over na te denken?

Guys Scream for Justin Bieber


De warenhuisketen Macy’s is gaan samenwerken met Justin Bieber voor hun nieuwe commercial. De video laat gillende mannen zien. Angst of Bieber Fever? Dit is pure opwinding. Bieber lanceert een speciale muziekbox middennacht op de gevreesde Black Friday. Het positieve kant van het verhaal? Macy’s zal 2 dollar voor elk gekochte cadeau tot 100.000 dollar doneren aan de Make-A-Wish foundation. Zal de nieuwe Bieber CD de winkels uitvliegen? Met bijna 2 miljoen views sinds 15 november kan je daar vrijwel zeker van zijn!

FIAT 500 Abarth – Seduction


Dat sex blijf verkopen is bekend bij elk merk. Dus FIAT heeft dit gegeven ook weer slim gebruikt in hun nieuwe video om de snelle, maar compacte FIAT 500 Abarth te promoten. In de video zien we een hete Italiaanse model een man verleiden. Dit is de reden dat de video al meer dan een miljoen keer bekeken is in 9 dagen.

Old Spice – Motorcycle


Na de strijd tussen Old Spice model Isaiah Mustafa en Fabio was het relatief rustig op de Old Spice YouTube kanaal. De charismatische Old Spice is nu terug met de “Smell Better Than Yourself” slogan! Jammer genoeg is model Mustafa niet terug te zien, toch heeft de video binnen een week 732.000 views. Geprikkeld door de beer in de video? Bekijk dan de deodorant voor beren commercial!

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!