Viral Friday Week 49/2009

4 december 2009, 10:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Pink Glove Dance


Aandacht vragen voor borstkanker is goed, en wordt op verschillende manieren gedaan. Mensen gaan er voor (en tegen) rennen, roze lintjes dragen en magazines promoten. Het personeel van het Providence St. Vincent Medical Center in Portland besloot dat het ook voor hun tijd was iets te doen en maakte deze video, die in de afgelopen drie weken bijna 3 miljoen keer bekeken werd.

Lady Gaga: Bad Romance Parody


Lady Gaga is hot. Haar meest recente video, Bad Romance werd in drie weken tijd bijna 30 miljoen keer bekeken en was voor velen aanleiding een parodie te maken. Zo maakte Barely Political, bekend van de Obama Girl video’s, deze parodie (1,8 miljoen views sinds 22 november), Shane Dawson TV deze (1,9 miljoen views sinds 28 november) en deze spoof van TheStation werd bijna 1,7 miljoen keer bekeken sinds 27 november. Dit maakt dat Lady Gaga en de makers van de spoofs een plek in deze Viral Friday verdienen.

Lego Matrix Trinity Help


Het neemt zo’n 440 uur in beslag, maar dan heb je ook een prachtig stukje videomateriaal van 44 seconden. Ter ere van het tienjarig bestaan van de The Matrix film hebben Trevor Boyd en Steve Ilett de ‘bullet dodge’ scène uit de eerste Matrix-film nagemaakt. De makers hebben geprobeerd om zo dicht mogelijk bij de originele filmscène te blijven en alle 900 frames in de 44 seconden film nagemaakt. Ook (en dat is in de film niet het geval) zijn er weinig tot geen special effects gebruikt. Op hun website vertellen Trevor en Steve over de making of en beantwoorden veelgestelde vragen. Tot nu toe is de video 1.058.333 keer bekeken.

The Sexy Pilgrim


CytoSport, de maker van het proteïnerijke drankje Muscle Milk heeft een campagne rond Thanksgiving gemaakt met een sexy pelgrim. Hij zingt een langzaam R&B nummer waarin hij ‘you’re welcome’ zegt tegen iedereen die deze feestdag dankbaar is. De website van de pelgrim is slechts één pagina met een printbare coupon voor korting op Muscle Milk, “taking you from so-so to sexy pilgrim”. De video werd gemaakt door bureau Pereira & O’Dell en werd tot op heden 837.388 keer bekeken.

Clean It Up


“Clean It Up” is de laatste release van Orbit en gemaakt in samenwerking met Evolution Bureau. In de stop motion video wordt de essentie van Orbit kauwgom weer te geven, een schoon gevoel, en wordt het belang van een schonere wereld aangegeven. Straatkunstenaar Goons heeft de meer dan 500 tekeningen gemaakt die in de video gebruikt zijn. De video is in een paar weken tijd meer dan 588.000 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!