Viral Friday Week 50/2010

Viral Friday Week 50/2010

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Yogi Bear Parody: “Booboo Kills Yogi” Ending


Yogi Bear werd geïntroduceerd als tekenfilm figuur in 1958. September dit jaar kwam er een animatie film uit van de vriendelijke beer. Na het het zien deze film bedacht animator Edmund Earle het concept voor deze parodie. Edmund toonde de video aan een aantal vrienden en uiteindelijk gingen Paul Scheer (http://twitter.com/paulscheer) en Nathan Fillion (http://twitter.com/nathanfillion) erover tweeten, waardoor hij viraal ging. De video is in 5 dagen tijd ruim 2.4 miljoen keer bekeken.

Lego Black Ops


Okay, wat hebben we hier? Is het een trailer voorActivision’s Black Ops? Nee. Zou het kunnen? Jazeker! Custard Productions maakte een stop-motion welke je meteen tussen de actie zet. Ze bewapende de Lego-mannetjes met een arsenaal van BrickArms. Waardoor Lego-minded mannen op de knieën vallen en jammeren dat ze dit vroeger niet hadden! Voor anderen zal het niet dit effect hebben. Die spenderen 1.38min aan zeker welbestede tijd. De video is online sinds 12 dec, werd 1,5+ miljoen keer bekeken en kreeg 69 rewards! Goed gedaan!

New Mario Bros. Movie Trailer


Weet je nog, vroeger…toen je Mario Brothers speelde op de Nintendo en probeerde de prinses te redden? Het was een mooi lief en onschuldig spel. Vandaag de dag presenteert Game Station een heldhaftig bende verhaal vol van verraad en geweld in deze video. Het is een zeer coole video gemaakt door fanatieke Mario Brothers fans. Deze video is sinds 14 december live en is nu al meer dan 1.6 miljoen keer bekeken en 37.854 mensen die hebben op de ‘like’ knop gedrukt. Kijken dus!

Filmography 2010


Ik was compleet weggeblazen door Filmography 2010, die ons 3-seconden brokken clips van 270 films op te gekke muziek laat zien. De breedte die video-editor Gen Ip kon bereiken, was verbazingwekkend. Horrorfilms, trashy B-films, big-budget blockbusters, ze kregen allen hun moment om te schitteren in de videomontage. Op het einde, is de boodschap onontkoombaar: ook al heeft 2010 ons een ton aan crappy films gebracht, alle cinema heeft een onmiskenbare schoonheid. Nog geen week on line en meer dan een miljoen keer bekeken, zegt toch genoeg?

The Digital Story Of The Nativity


Hoe zou het zijn als Jezus vandaag de dag werd geboren? Hoe zou dat in zijn werking gaan? In een tijd waarin social media ons leven naar internet heeft gebracht, laat deze video zien hoe onze gedrag is veranderd de afgelopen jaren. Van Facebook naar Twitter, Google, Google Maps, e-mail, Wikipedia, Foursquare, YouTube, Amazon ... al deze tools en netwerken behoren tot onze nieuwe manier van communiceren. De video is gemaakt door het Portugese bureau Excentric . Er is ook een Portugese versie en samen zijn ze tot nu toe 2.037.659 keer bekeken (Engelse versie: 563.022 / Portugese versie: 1.474.637).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.