Virtuele paskamer voor online kledingverkoop

20 augustus 2003, 08:01

Een digitale paskamer moet leiden tot een doorbraak van de verkoop van kleding via internet. Het online kopen van kleding staat nog steeds in de kinderschoenen. Doordat er niet gepast kan worden is het lastig te bepalen of de kleding goed zit.

Virtuele paskamer voor online kledingverkoopEen Britse vinding moet daar verandering in gaan brengen. QinetiQ wil een pakket voor kledingwinkels op de markt gaan brengen wat bestaat uit software en zes camera’s. Hiermee is het mogelijk een 3D model op te bouwen van een klant. Deze moet daarvoor ??n keer naar een winkel komen om zich te laten fotograferen.

Vervolgens wordt er aan de hand van zo’n 1000 ijkpunten een digitaal pasmodel gemaakt. Zolang de maten van de klant niet al te veel veranderen kan dit model het paswerk voor zijn rekening nemen.

QinetiQ is van oorsprong een onderzoeksinstituut van het Britse Ministerie van Defensie, de software komt voort uit programmatuur om mensen virtueel te fouilleren.

Bron:

qinetiq.com

(va: Nieuwsbrief De Digitale Revolutie)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!