Vodafone’s traktatie is niet lekker
“Vodafone bestaat 10 jaar! Gefeliciteerd! Eerder gaf PPGH/JWT al een passend kado weg. Zo’n beetje vanaf de start ben ik klant bij Vodafone in het begin nog Libertel geheten. Een trouwe klant die redelijk belt, maar tot mijn verbazing bijzonder weinig persoonlijke aanbiedingen of informatie van Vodafone ontvangt. Geen mogelijkheden van abonnement te switchen, geen aanbiedingen voor nieuwe toestellen, geen aanbiedingen op welk vlak dan ook, enkel elke maand een rekening met soms een zeer algemene flyer.
Tot gisteren.
Ik kreeg een SMS-je: “Vodafone bestaat 10 jaar! Uw traktatie: gratis bellen binnen Nederland op zaterdag 15/10 tussen 18:00 en 24:00 uur.”
Nu is er een spreekwoord dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar ik ben zo’n beetje 10 jaar klant bij Vodafone en mag nu gratis bellen op een moment waarop ik normaal gesproken geen mobiele telefoontjes pleeg. Het gaat mij hier geheel niet om de waarde van de traktatie, maar om het aanbod inhoudelijk; Mijn telefoonverkeer is 98% zakelijk en ik bel eigenlijk nooit op de zaterdagavond. Wat mij betreft hadden ze mij bij deze traktatie kunnen overslaan.
E?n blik in de mijn belgegevens had een hoop duidelijk gemaakt. Ongetwijfeld zullen er klanten zijn die zeer blij met deze traktatie, maar was het nu zo moeilijk om een 4-tal traktaties te bedenken van vergelijkbare waarde die beter bij je klanten zouden aansluiten en die te matchen op basis van belgedrag? E?n uur gratis bellen voor mij op de maandagochtend? E?n setje SMS-berichten gratis te gebruiken van maandag tot vrijdag? Zo moeilijk is dat toch niet?
Enige waar veel mensen het voor zullen gebruiken is voor het bellen naar een nummer van bundelcasher.nl 😉
Een sigaar uit eigen doos, bedrijven geven nl. geen cadeautjes weg.
Kijk dat vind ik nou ook. Als je iets weg geeft doe dan iets waar mensen wat aan hebben. Bovendien laat niet meer als een week van te voren weten dat er iets GEWELDIGS aan komt als het helemaal niks is. Ik durf dan ook te zeggen dar er geen hond gebruik maakt van deze sigaar uit eigen doos en zal me niks verbazen als er vodafone abonnees de volgende keer eens bij de concurrent gaan kijken wat zij de bieden hebben.
Vol verwachting klopte ook mijn hart. Al enige jaren (+/- 4 jaar) trouwe klant van Vodafone, maar helaas was ik net zo teleurgesteld. Deze maand moet ik toch nog kiezen voor een nieuw abonnement, maar ik denk dat Vodafone nu, door deze waardeloze actie, buiten de boot valt.
@ Erik: Met je stellingname, het geven van verschillende cadeau’s, etc: ik ben het helemaal met je eens. Het is een enorm gemiste kans voor Vodafone.
vind het een hele leuke actie, zeker voor mijn doelgroep (jongeren ;-)).
jammer dat ik net in spanje zit 🙁
JEETJE WAT KUNNEN JULLIE ZEUREN ZEG.:s wees toch blij met wat je krijgt. ik heb er namelijk WEL gebruik van gemaakt, ”Robbert van Putten”. SPreek voor jezelf. En als het dan toch niks vindt allemaal rot dan op naar een ander.
is al gebeurt ik was je al voor.
sja, leuke actie, jammer dat ik de hele tijd NETWERK OVERBEZET kreeg… niet zo prettig, aangezien opa op de IC ligt…
Na 9 jaar abonnee, geen 1 actie/korting/ mogelijkheid om van Vodafone Live af te komen> Schandalig ‘kadootje’. Doe het dan gewoon niet.
En, dan vergeet je even die super actie en wil je inderdaad bellen> netwerk overbezet.
Inderdaad, alleen last van gehad. Netwerk constant overbezet.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!