Volvo’s MSN Space sponsoring ter discussie

18 april 2005, 03:30

Volvo is de eerste sponsor van MSN Space geworden. Op diverse weblogs worden echter vraagtekens gezet bij de effectiviteit van deze sponsoring.

Adrants stelt dat er 4,5 miljoen MSN Spaceblogs zijn, maar dat de kwaliteit van die weblogs te wensen overlaat. Ook BlogAds mengt zich in de discussie. In de Volvo Whiplash posting geeft BlogAds aan dat Volvo via de campagne in verband wordt gebracht met de nodige obscene woorden. Juist vanwege het feit dat BlogAds dit schrijft, levert weer de nodige vermoedens van jaloezie op.

Ik moet je eerlijk zeggen dat het aantal weblogs dat ik bij MSN Space heb vastgelegd via Furl, RSS of bookmark inderdaad miniem is. De kwaliteit is vaak (nog) van een te laag niveau. Als dit beeld juist is, is de sponsoring van Volvo misschien niet zo effectief, hoewel de kosten van de sponsoring tot op heden onbekend zijn. Iemand andere ervaringen met MSN Space?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!