’Vrijwel alle jongeren actief op sociale netwerken’

’Vrijwel alle jongeren actief op sociale netwerken’

Bijna alle jongeren tussen negen en 17 jaar (96 procent) in de V.S. bezoeken tenminste één keer per week een sociale netwerksite. De helft kwam daarbij de laatste maand in aanraking met een of meerdere merken. Voor jongeren benadert de tijd die ze online besteden het aantal uren dat er naar televisie gekeken wordt. Natuurlijk doen ze aan multitasken: jongeren hebben daarbij vier keer meer aandacht voor hun online bezigheden dan voor televisie.

Dit blijkt allemaal uit een whitepaper van Alloy Media & Marketing, (een marketingbureau dat zich oriënteert op jongeren), dat gebaseerd is op een recent onderzoek van Grunwald Associates (via: Advertising Age).

Update: In het artikel op Advertising Age zijn wat ‘foutjes’ geslopen. Gelukkig hebben ze daar zelf een mailtje over gestuurd. Die is te vinden in de reacties onder dit artikel. De link hierboven verwijst nu naar het goede artikel.

CORRECTION: An earlier version of this story reported 96% of online tweens and teens connect to a social network at least once a week. In fact, 96% of online tweens and teens have reported using social networking technologies, while 71% connect weekly.

Het eigenlijke doel van het jongerenonderzoek was natuurlijk: hoe bereik je deze ‘antireclame generatie’ het best? Hieronder een paar punten uit het onderzoek (die geloof ik niet eens zo heel verrassend zijn):

- Jongeren maken niet alleen contact met hun vrienden via een sociaal netwerk, maar ook met hun ouders. En dat wordt steeds normaler. Ook voor de ouders.

- Als marketeers jongeren willen benaderen dan moeten ze dat doen zonder ze ‘lastig te vallen’. In het artikel op Advertising Age staat dat heel aardig omschreven. Volgens Samantha Skey van Alloy Media ervaren de jongeren de omgang met adverteerders zo: ‘Do not interrupt me en route to a connection with one of my peers or in the midst of a conversation. Enhance or facilitate my social-networking experience. Offer me utilities to enhance my production process or tools to help me better able to express or engage myself.’

Dus: geef ze leuke gadgets om met hun vrienden te communiceren, agenda’s, muziekfaciliteiten, nieuwsupdates en ga zo maar door. En sta ze vooral niet in de weg.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Tussen de 9 en 17 jaar. Dus alle 9 en 10 jarigen zitten ook op MySpace, Facebook en dergelijke? Dat verbaast me eerlijk gezegd wel.

    geplaatst op
  • @Eric: Mij ook. Maar misschien komt de 4 procent die niet op MySpace etc. zit vooral uit de groep van 9-10? ;-) Toen ik tien was klom ik in bomen....

    geplaatst op
  • Mijn allochtone, moeilijk lerende buurjongen van 9 jaar (vorig huis) kon nauwelijks nederlands schrijven maar was wel redelijk actief op een Belgische profielensite. Mij verbaasd niets meer.

    geplaatst op
  • Check het artikel van Advertising Age zelf even. In de titel en subtitel spreken ze de openingszin tegen; De (sub)titel gaat over alle t(w)eens, terwijl in de eerste zin staat vermeld "of online tweens and teens". Ik ga er dan ook vanuit dat het 96% van de online tweens en tieners is. Dat is nog steeds aan de hoge kant trouwens..

    geplaatst op
  • t(w)eens: Dat zij dus teens en tweens. Leeftijd: 9-17. Hier uitsluitsel?

    geplaatst op
  • In dit kader; Ik zag het toevallig vanmiddag:
    Hyves heeft (eindelijk) zijn site opengesteld voor meer gadgets. Dat was eerst heel erg beperkt, zowel qua aantal (max 3) als welke gadgets/widgets je kon inzetten.

    Goede stap in mijn ogen, zal er vanavond eens induiken verder.

    : Marc (vanmaanen22.hyves.nl)

    geplaatst op
  • 40% percent of MySpace users keep profiles on other social networking sites such as Friendster and Facebook. Loyalty among the smaller social networking sites is even lower, with more than 50% of all users actively maintaining multiple profiles, Parks Associates says.

    geplaatst op
  • Uit de contactformulieren op MF deze reactie van Jodi Smith, VP PR bij Alloy.

    Onderwerp: URGENT

    Bericht:

    Hello -

    IMPORTANT: I see that your site has posted the AD AGE article that ran
    earlier this week addressing "Social Networking Reaches Near Full
    Penetration Among Teens and "Tweens".

    There was a critical data point misrepresented that has been corrected. I'd appreciate you posting the correct information or reposting the Adage article that has since made the correction.



    THE CORRECT INFO:

    96% of online tweens and teens (9-17 year olds) report using any social
    networking technologies (WEEKLY IS INCORRECT)

    71% of online 9-17 year olds visit SN sites at least weekly and 81% of
    online 9-17 year olds say that they have visited a social networking website
    within the past 3 months.


    Thank you for your attention to this matter.

    Please contact me if you have further questions.


    Jodi Smith
    VP, Public Relations
    Alloy Media & Marketing

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.