Vrouwen gaan op internet recht op hun doel af

Vrouwen gaan op internet recht op hun doel af

Vrouwen zijn op internet doelgerichte consumenten. Wie online iets aan vrouwen wil verkopen, moet dus zo snel mogelijk zijn aanbod presenteren.

Belangrijk is ook dat daar niet teveel tekst bij staat, want vrouwen willen op internet vooral spullen kunnen bekijken. Deze conclusies trekt webdesignbureau Suave Interactive op basis van een klein onderzoek naar de voorkeuren van online shoppende vrouwen. Hoewel het onderzoek gezien de grootte (een paar groepjes van vier vrouwen) verre van representatief is, zijn er toch enkele interessante bevindingen. Zo blijkt dat vrouwen niets moeten hebben van scrollen in verticale richting, omdat dat te veel doet denken aan het kijken naar een lijst. Voor vrouwvriendelijke websites is het beter om de navigatie horizontaal op te zetten. Volgens Ron Simon, marketingmanager bij Suave, is het van groot belang dat internet vrouwvriendelijker wordt. Het bureau levert daartoe een bijdrage via een omvangrijk project: de restyling van Winkelstraat.nl, een portal met 3.200 winkels. Dit wordt een echte testcase, want het zal aantonen of de aanpak van Suave wel of niet werkt.

Bron:
Adformatie nr. 1/2, p. 56, 3/4 p.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.