Vrouwen gaan op internet recht op hun doel af
Vrouwen zijn op internet doelgerichte consumenten. Wie online iets aan vrouwen wil verkopen, moet dus zo snel mogelijk zijn aanbod presenteren.
Belangrijk is ook dat daar niet teveel tekst bij staat, want vrouwen willen op internet vooral spullen kunnen bekijken. Deze conclusies trekt webdesignbureau Suave Interactive op basis van een klein onderzoek naar de voorkeuren van online shoppende vrouwen. Hoewel het onderzoek gezien de grootte (een paar groepjes van vier vrouwen) verre van representatief is, zijn er toch enkele interessante bevindingen. Zo blijkt dat vrouwen niets moeten hebben van scrollen in verticale richting, omdat dat te veel doet denken aan het kijken naar een lijst. Voor vrouwvriendelijke websites is het beter om de navigatie horizontaal op te zetten. Volgens Ron Simon, marketingmanager bij Suave, is het van groot belang dat internet vrouwvriendelijker wordt. Het bureau levert daartoe een bijdrage via een omvangrijk project: de restyling van Winkelstraat.nl, een portal met 3.200 winkels. Dit wordt een echte testcase, want het zal aantonen of de aanpak van Suave wel of niet werkt.
Bron:
Adformatie nr. 1/2, p. 56, 3/4 p.