‘Waardeloze campagne’ Raiffeisen Bank

6 april 2005, 20:09

Waardeloze campagne Raiffeisen Bank

Ogilvy & Mather heeft voor de Raiffeisen Bank in Oostenrijk een erg leuke cross-media campagne ontwikkeld gericht op jongeren. De campagne bestaat uit een tv-commercial, printadvertenties, billboards en internet advertising. Kijkers worden via een absurde tv-commercial (mix tussen Baywatch, Jaws en Scream) uitgenodigd om naar de website machsbesser.com te gaan.

Eenmaal op deze website krijgt de bezoeker het hele verhaal achter deze slechtste tv-commercial (aldus de baas van Raiffeisen Bank) in de geschiedenis van de reclame. Aan de bezoekers de vraag om te komen met betere ideeen voor een tv-commercial waarmee Raiffeisen Bank beter bekend wordt onder jongeren. De beste ideeen worden beloond met een stageplaats bij een reclamebureau in Wenen (via: adverblog.com).

Leuke campagne!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!