Waarom B2B Marketing vaak faalt

Djoea is een doorgewinterde B2B marketeer. Hij geeft in deze podcast zijn visie op goede B2B marketing.

25 oktober 2023, 07:23 1708 x gelezen

Djoea van Zanten is de eigenaar van het bureau Obvallend. Hij is geboren in het zuiden, maar woont en werkt tegenwoordig in Amsterdam. Hij helpt B2B ondernemers en bedrijven om zichtbaar en aantrekkelijk te worden. Hij heeft een uitgesproken mening over B2B marketing en we duiken in deze  aflevering samen de diepte in. Waarom faalt B2B marketing vaak?

In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Djoea van Zanten. Djoea is een doorgewinterde B2B marketeer. We praten onder andere over de rol van marketing en sales, het belang van vertrouwen en voordelen van een sterk merk zijn.

Onder andere de volgende vragen beantwoord:

  • Hoe verschillen B2B en B2C marketing van elkaar?
  • Wat is de rol van een marketeer versus een sales persoon in B2B?
  • Waarom zijn marketing en sales vaak gescheiden afdelingen in bedrijven?
  • Waarom is SEO voor B2B vaak geen goed idee?
  • Hoe bouw je als B2B bedrijf een sterke marketingstrategie?
  • Hoe zorg je dat marketing en sales goed samenwerken?
  • Hoe kun je als B2B bedrijf lead generatie het beste aanpakken?
  • Wat zijn veelgemaakte fouten in B2B marketing?
  • Hoe bouw je als B2B bedrijf een sterk merk?
  • Hoe belangrijk is personal branding in B2B?
  • Wat is de rol van content marketing in B2B?
  • Hoe meet je de effectiviteit van B2B marketing campagnes?
  • Wat is nurturing en hoe pas je dit toe in B2B?
  • Kan een marketeer echt vraag genereren met ‘demand generation’?
  • Wat zijn de kansen en valkuilen van AI voor B2B marketing?
  • Hoe zorg je dat B2B marketing leads ook daadwerkelijk klanten worden?
  • Hoe bepaal je de juiste B2B doelgroep om op te focussen?
  • Hoe bouw je als B2B bedrijf sterke relaties met klanten op?
  • Wat zijn tips voor B2B bedrijven met een klein budget?
  • Hoe blijf je als B2B marketeer up-to-date met de nieuwste trends?

Je kunt ook kijken via YouTube of luisteren via Spotify (of je favoriete podcast app).

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!