Waarom je met anti-marketing meer bereikt #adv
Het klinkt zo logisch als je het contentstrateeg Gerry McGovern hoort zeggen: “It is getting so much harder to get attention from customers, but what you need to start doing is to give attention.” Volgens McGovern is ons vertrouwen weg. Experts en politici vertrouwen we niet meer. En al helemaal geen organisaties die zeggen dat dit of dat geweldig is. Het zenden van marketingcontent zit groei in sales in de weg. Anti-marketing is de toekomst.
Volgens McGovern is ons vertrouwen weg.
Experts en politici vertrouwen we niet meer. En al helemaal geen organisaties die zeggen dat dit of dat geweldig is. Het zenden van marketingcontent zit het verkopen in de weg.
Hogere conversie
McGovern werkte onder andere voor Microsoft, IBM en Cisco. Ook schreef hij de bestseller The Stranger’s Long Neck. Zowel in zijn boek als tijdens drukbezochte keynotes schudt hij op aanstekelijke wijze organisaties wakker.
Zijn boodschap: focus op de toptaken die het bestaan van je online kanalen rechtvaardigen en vergeet de minder relevante taken.
Content voor marketing en sales mag de belangrijkste informatie niet in de weg staan. Richt je op de content die je bezoekers verwachten en een hogere conversie volgt vanzelf.
Anti-marketingcontent
In de onderstaande video trekt McGovern dit principe door richting anti-marketingcontent. Check vooral het voorbeeld van de Noorse bank en hoe de marketingafdeling aanvankelijk een groei van 500 procent in de weg zat.
“You have to support what they want to do, rather than dictating them on a journey where you want to send them.”
Wil je zijn volledige visie over anti-marketing horen? McGovern is op 9 november keynote speaker op het Entopic-congres Content Marketing & Webredactie in de Jaarbeurs in Utrecht.
Verdiep je contentkennis
Niet te missen op 9 november is ook de vermaarde strateeg Rebecca Lieb, die onder meer werkte voor Facebook, Pinterest en Nestlé. Zij gaat tijdens haar keynote in op het belang van contextuele campagnes: van website tot wearable.
Bekijk het volledige programma van keynotes & breakoutsessies en schrijf je samen met collega’s in en ontvang groepskorting.