Wal-Mart begaat blunder

17 mei 2005, 03:00

Al enige tijd wordt Walt-Mart in verband gebracht met discriminatie hetgeen voor Wal-mart aanleiding was begin dit jaar een PR-offensief te starten. Opnieuw ligt Wal-Mart onder vuur; In Arizona heeft men (lokaal) een advertentie (pdf) met een foto uit de nazi-archieven geplaatst als protest tegen een mogelijk verbod om uit te breiden. De foto is bekeken en goedgekeurd door Wal-Mart, zonder de context van de foto te beseffen. Olie op het vuur voor de protestgroepen. (via: Adrants)

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Kasper Katje

    Nu weet ik natuurlijk niet precies waar het verbod om uitbreiding over gaat maar op zich vind ik het gebruik van de foto juist heel krachtig: zie waar censuur toe kan leiden.

    Het was natuurlijk officieel een Nazi propaganda foto maar de geschiedenis heeft ons de gelegenheid gegeven het doen en laten van dat regime juist aan de kaak te stellen.

    Dat er weer een stelletje amerikanen begint te piepen terwijl hun eigen regering steeds meer Nazi trekjes begint te vertonen is wellicht veelzeggender.


    17 mei 2005 om 05:54
    evroekel

    Een foto uit Nazi-archieven gebruiken om te voorkomen dat er een verbod komt op uitbreiding van je winkel, gaat mij persoonlijk net even te ver. Als het nu een belangengroepering was voor de viijheid van meningsuiting had ik er minder moeite mee.


    17 mei 2005 om 16:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!