Wat is de ROI van betaald bloggen?

15 januari 2004, 21:18

Via r-win.com lezen we dat Quotenet, ??n van de websites die (freelance) journalisten inzet voor het bijhouden van haar weblog, het bezoek van de website in 2003 mede door de weblog zag toenemen van 44.972 bezoekers in januari 2003 tot 92.012 bezoekers in december 2003 (betaalde oplage van Quote ligt net onder de 60.000 exemplaren).

Nu is het natuurlijk nog de vraag wat het allemaal heeft gekost en opgeleverd.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Michiel Frackers

    Het is simpel: het kostte begin vorig jaar nog elke maand geld. En nu komt er elke maand meer binnen dan het kost. En da’s fijn.


    16 januari 2004 om 01:24
    alexstil

    Heerlijk als rekensommen vereenvoudigd worden, dank Michiel. Ben nu toch ook beetje nieuwsgierig geworden. Dus ff kleine rekensom.

    We van volgende zaken uitgaan:

    10 euro cpm voor advertentie (gemiddelde marktprijs). 4 pagina’s worden bekeken per bezoeker. Per pagina 2 advertenties, en alle postities zijn uitverkocht. Dan is dus bij 40000 bezoekers, 160.000 pageviews , 320.000 ad impressions, 320*10= 3200 euro inkomsten

    bij 90.000 bezoekers 360000 pageviews., 720.000 pageviews is 7200 inkomsten.

    Nu zijn er natuurlijk variabelen zoals %verkochte advertenties, de cpm prijs en daadwerkelijke CPM prijs die invloed op de daadwerkelijke cijfers hebben. Maar anders zit breakevenpunt dus ergens tussen 3200 en 7200 euro.

    Michiel klopt dit?


    16 januari 2004 om 09:45
    AT

    Beste Michiel, bij deze cijfers KAN Quotenet niet solitair winstgevend zijn. Want wat verkoop je nou eigenlijk. Een hoop traffic ok, maar wie koopt er wat?


    19 januari 2004 om 14:53
    Michiel Frackers

    Hallo Albert, ik snap je vraag ‘wie koopt er wat’ niet?


    19 januari 2004 om 21:46
    AT

    Ik bedoel Michiel dat een web-log geen zelfstandig winstbestaan kan hebben zonder een universum zoals quotemedia. Ik vermoed dat het gross van de adverteerders op het quotelog ook adverteerders zijn in de magazines. Het maakt niet uit ‘waar’ je de korting geeft toch. Vestzak broekzak…uberhaupt zie ik niet wat een advertentie voor meerwaarde heeft op een log. Bezoekers van logs hebben immers een evident ander motief dan bezoekers van ‘gewone’ websites…


    21 januari 2004 om 14:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!