Web- en televisiereclame vullen elkaar aan

Web- en televisiereclame vullen elkaar aan

Adverteerders die een hoog bereik willen, moeten televisiereclame combineren met adverteren op internet. De televisie bereikt 48 procent van de consumenten, internet kan hier 16 procent aan toevoegen (Gezamenlijk bereik van media is 64 procent).

Dat blijkt uit een onderzoek dat NFO uitvoerde voor European Interactive Advertising Association (EIAA). Het onderzoek van de pan-Europese organisatie beperkte zich overigens tot Duitsland.

Internet kan ook de televisiereclame ondersteunen. Uit de studie blijkt dat een reclame veel beter blijft hangen bij consumenten wanneer deze later via internet nog een keer aan een spotje worden herinnerd.

Publicatiedatum: 19 november 2002
Bron: Planet Multimedia
Auteur: Joep Meijsen


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.